sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:62

הוא אלוהיו . במצולות מתברר ליונה שהאל לא התנתק ממנו וכי הוא משגיח עליו ויותר מכך , יונה מכיר בעובדה שהוא נזקק להשגחתו . קשר זה מחבר את יונה אל צלם האלוהים שבתוכו . יונה עובר אפוא טקס מעבר משמעותי ביותר . מאדם המבקש להתנתק מכל קשר בין אישי , המבקש להיבדל מהחיים ולמות במצולות ים , הופך יונה במעי הדג לאדם המכיר בצורך להשתייכות הטמון בו כבן אנוש . יונה חש בצורך ליצור קשר אינטימי משמעותי עם האב האל . יונה פונה אל האל ומייחל שקריאתו תיענה מתוך ידיעה ברורה כי האל דואג תמיד לברואיו , לחיותם ולרווחתם . מעי הדג מאפשר ליונה להביט אל חלון נשמתו וליצור את המפגש המיוחל עם האחר , עם האב המגדיר אותו כבנו והרואה בו את נבחרו . פרדס מסבירה כי שפר מזלו של יונה כשניצל מן הדג . המגע עם המוות מוליד אצל האדם תשוקה לחיות . מצולות הים הן מטפורה למצולות הנפש של יונה ' "יונה הוא מבני המזל המצליחים להתבונן במצולות ולשוב לחיים . הוא מאלה שמגעם עם המוות כרוך במעין לידה מחדש , המאפשרת להם לצאת עם כוחות חדשים לעולם שלמעלה . כשיוצא הנביא מבטנה הרחמית של השאול , יחסו לאל , כמו גם יחסו לייעודו , שונה במובהק " . האל ציווה על יונה לקרוא על נינוה ויונה סירב לקריאה . המלחים קוראים אל אלוהיהם ורב החובל קורא ליונה שיקרא לאלוהיו . רק כעת , לאחר שהייתו במעי הדג , בשל יונה לקרוא לאלוהיו . מתברר כי תפילת יונה אין בה כל רמז להכרה בחטא או בקשת מחילה על בריחתו ועל הפרתו של צו ם היא גם אינה קריאת הצלה , התפילה 9 מלאה בדברי תודה לאל הנענה לנמצאים בצרה . ' הקורא מצפה שיונה יקונן ויבקש עזרה אך במקום זאת אנו פוגשים אדם שעבר חוויה מטלטלת . בתפילתו הוא מבטא את הכאב הנורא שאותו חש האדם המגרש את עצמו מנוכחות האל . הוא מתאר את מעמקי הים , את שערי השאול . זהו מצב לימינלי שבין מוות לחיים . הוא נבלע פרדס ( תשס"ב : . ( 19 19 בקדמוניות היהודים ובקוראן מצאנו בפירוש את יונה מודה בחטאו ועל כך ראו : סימון ( תשנ"ב : . ( 27

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help