sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:45

היו שבעים לשונות - כל העולם כולו , כל אדם ואלוהיו , וכאילו נוצרת תחרות בין האלים השונים . האל שיצליח למנוע את הסערה הוא האל האמתי . לבסוף המלחים מכירים בכוחו של אלוהים , 21 נשבעים ומקריבים לו . המספר בספר יונה מציג תמונת עולם על פיה אנשים בעלי אמונה זרה ממוצא זר מכירים לבסוף בריבונות האל . דווקא באמצעות יונה , אשר סירב לבשר את שליחותו לאנשי נינוה , מגיעים המלחים להכרה מיהו בורא עולם . יונה מבצע שליחות חשובה מבלי להיות מודע לכך . המלחים עוברים שינוי וכך גם יונה . יונה שברח לים מודע כעת לעובדה שהדרך היחידה לא לציית לדברי האל היא באמצעות מותו . לפיכך הוא מבקש שאנשי האונייה , שהטילו קודם לכן את כליהם ואחר כך גורלות , יטילו אותו המימה . הוא מבקש את מותו לא כדי להציל את האחרים אלא כדי להגשים את רצונו . הוא נאבק בכל כוחו לשמור על בדלנותו . יונה שואף לנוס מן התפקיד הנבואי אל חיק המוות בדומה לאליהו הנביא ( מל"א יט . ( 5-4 יונה סבור שאם יגיע למצולות , לשאול תחתיות , יצליח להתנתק באופן מוחלט , ניתוק גיאוגרפי ופיזי , מן האב האלוה . יונה מאמין בכוחו וניזון מהצלחתו לשכנע את המלחים להטילו לים . הסערה בים מהווה אמצעי בידי המספר למפגש עם המלחים ועם רב החובל . המלחים זרים ואמונותיהם שונות . הם פוגשים בבורא עולם רק בעקבות הסערה . הסערה בים היא מכשיר בידי האל . הוא המביא את הרוח הגדולה . פעמים רבות משתמש האל ברוח ככלי נשק . גם במזרח הקרום כונה האל פעמים רבות כאל צבאות , אל הסערה . תיאורי האל כאל הסערה היו שכיחים בתרבות המזרח הקדום גם בקרבות ארציים . בסיפור יונה , שהוא סיפור ימי , האל משתמש ברוח כנשק וזאת בדומה להופעת הרוח בסיפור יציאת מצרים כפי שנראה להלן . בתיאור הסערה אין יסודות נבראים חדשים אלא טשטוש , פירוק סדר הבריאה הקיים המאיים על יסודות העולם . 2 ששק ( 140-137 : 1990 ) 2 ויינפלד , ( 1984 ) רייני . ( 1989 )

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help