sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:24

בתיאור שלפנינו יונה בוחר לברוח ולא לדון בקשייו . במקום תגובה מילולית הוא בוחר בתגובה פיזית . יונה מנפץ את התבנית של הנביא הנבחר כשליח . הוא מפר את התחייבותו לאביו אלוהיו ובוחר בשתיקה . יונה מתגלה כאנטי גיבור בניגוד לאברהם המתמודד עם הקשיים המוסריים הניצבים בפניו באמצעות השיח . יונה מעדיף לברוח ; הבריחה כמוה כגלות והיא דבר איום להתנסות בו . היא מתבררת כגלות מהאדם עצמו , מן הלבטים שבתוכו . מגלות כזאת מנסה קין להימלט , קין מגורש מלפני r'ה "הן גר ( ץת אתי היום מעל ? ני האדמה ומפניך אסתר ( הייתי נע ונד באלץ והיה כל מצאי ? הלגני" ( בר' ד . ( 14 קשה להיות במחיצת האל מבלי לרצותו אך קשה עוד יותר להימלט מנוכחותו . קין מרגיש כאילו הוא מגורש בעל כורחו מנוכחות אלוהית , מצב המעורר בו חרדה קיומית ( תה' קלט . ( 10-7 הציווי של האב אל בנו הנבחר לגיטימי אך גם סירובו של יונה שלא לבצע את הצו לגיטימי ; מותר לסרב לאב לאלוהים . זוהי זכות בחירתו של האדם . אך עליו יהיה לקחת אחריות על תוצאות המעשה . הבריחה , ההתנתקות , היא הזדמנות לעיצוב חיי יונה אולם ניתוק כזה ישאיר ביונה את אותותיו . האם תישאר בו כמיהה לקשר שאבד ? יונה מנתב את הניתוק הפנימי , את הסירוב לאל באמצעות ניתוק גיאוגרפי . כדי להיות נאמן להחלטתו , הוא מוכן להסתכן בחיים של היעדר ודאות . יונה מתעל את ההתרגשות העצומה לעשייה המקהה מעט את הפחד . יונה מגלה אומץ לב ויוצא לדרך חיים חדשה . העשייה המרובה של יונה מצביעה על ניסיון לברוח ממקור ההוויה , מרגשותיו . 1 מקור ההוויה - מעורבות האדם על מכלול רגשותיו . זוהי חוויה פנימית עמוקה המבטאת את המימוש העצמי של האדם לעומת ההוויה הפנימית של דלות רגשית שאותה מכנה ויניקוט עצמי כוזב . ויניקוט , ( 1965 ) הירדן . ( 2003 )

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help