sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:20

העיר ניצלה בעקבות שליחות יונה רק לאחר ששהה בבטן הדג . נראה כי ההצעות השונות אשר ניתנו לסיבת הבחירה בעיר נינוה כמקום 7 השליחות אינן ניתנות לאימות . ויקם יונה לברח תרשישה מלפני יהוה ( יונה א ( 3 האל מצווה על יונה לקרוא על העיר . בתרגום יונתן נמצא כי עליו להינבא נגדה . במקרא "קריאה על" מבשרת פורענות ( מל"א יג ; 2 יר' כה ; 29 תה' קה 16 ועוד . ( האם נתכוון ה' להודיע ליונה על כוונתו להשמיד את החוטאים בעיר ? מהי משמעות השליחות שבעקבותיה בורח יונה ? מה בדיוק נאמר ליונה לבשר לאנשי נינוה - זאת הקורא אינו יודע . הוא מכיר רק את תגובתו על הבשורה : "ניקס יונה לברח תלשישה מלפני יהוה" ( יונה א . ( 3 בסיפור אברהם וסדום , אלוהים שומע את זעקת סדום ואת חטאתם . והנה , עוד לפני חריצת גזר דינם , אברהם כבר מתדיין עם האל . אברהם דן בשאלת אנשי סדום כשהוא מתמקד בבעיית צדיק ורע לו , ותוהה על החטא ועל גודל העונש . הוא עומד לפני משפטו של האל ומהרהר על מידותיו של שופט כל הארץ . האוכלוסייה בסדום ועמורה , כמו זו שבנינוה , זרה - אינה מבני העם של השליח , ובכל זאת מבקש אברהם לדון בשאלה מוסרית ערכית , ואילו יונה שומע את דבר השליחות ובורח . האם בריחתו של יונה מעידה על תפיסתו הדטרמניסטית שמה שנקבע הוא שיהיה , ולכן אין טעם לקרוא על נינוה ? האם הבריחה קלה יותר על יונה מאשר ניהול דו שיח עם אביו אלוהיו ? מיילס , ( 171 : 1975 ) הלפרן ופרידמן , ( 86 : 1980 ) על נינוה כמדרש ובאגדה ראה אגו . ( 2003 )

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help