sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:18

6 האוסר מדגיש כי בספר יונה שלושה רבדים עיקריים במשמעות השם יונה . סמל ליופי , סמל למעוף , לשוטטות בעולם וכן סמל לעליבות כמו בכי , אבלות וקורבן . המחבר בוחר אפוא בשם סמלי רב גוני המיטיב לתאר את פרצופיו השונים של יונה הנביא , ולשם כך הוא משתמש בשמו של הנביא מגת חפר . האם הנביא נקרא יונה כסמל ליופי ולעדינות ? ואולי הוא נתפס כפסיבי , כקורבן המובא לה' על שנאלץ לבשר שליחות שאינה תואמת את השקפתו . קול היונה משמש דימוי לבכי ולהתאבלות . האם מתאבל יונה על גורלו שלו ? האם על השינוי הצפוי לגורל נינוה ? האם הפסיביות היא עיקר הסיפור : יונה כקורבן הנשלט בידי האחר ? סמל לצייתנות ? ואולי היונה היא סמל לבריחה , למעוף ? המשמעויות הרבות של היונה בעולם הקדום בכלל ובמקרא בפרט , מיטיבות לתאר את דמותו האנושית , רבת הפנים של יונה האיש . לפעמים הוא פסיבי , במקרים אחרים הוא מרגיש כקורבן , הוא בורח אך גם מבשר טוב . יונה הוא בן אמתי - בן למשפחה שתמציתה אמת , מי שחונך על האמת הפנימית שלו . יונה בן אמתי הוא השם הפרטי היחיד המופיע בסיפור כולו . בכמה מן התרגומים למקרא השם נשען על השורש אמ"ן וכנראה נגזר מלשון אמת , אמונה . אפשר שהשם מקוצר וחסר בו היסוד התיאופורי . קום לך אל נינוה העיר הגדולה וקרא עליה כי עלתה יעתמ ; T > T לפני : T T ( יונה א ( 2 אלוהים מצווה על יונה : "קום לך אל נינוה העיר הגדו לה וקלא עליה כי עלתה רעתם לפני" ( יונה א . ( 2 אלוהים מצווה על יונה ללכת האוסר , ( 37-21 / 1985 ) פרולוב . ( 98-97 ! 1999 )

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help