sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

שיקום לא יוסיף עוד האדם לנצל את הטבע ללא חשבון , אלא יעלה מתוכו את הכוחות והאפשרויות הגנוזים בו — כלומר עם גאולתו את עצמו יגאל גם את הטבע . מהלך ההיסטוריה כשלעצמו אינו מוביל לכך ; אין היא , בעיני " מלאך ההיסטוריה" אלא הצטברות של חורבנות ואסונות . מלאך זה , שפניו מופנות אל העבר , אמנם רוצה להושיע , אך אין בכוחו לעשות זאת ; הוא נהדף בלי הרף אחורה אל העתיד בעוד ערימת החורבנות גדלה והולכת לעיניו ... היחס ליצירת האמנות הוא חלק אינטגראלי בתפיסת עולמו של ו . בנימין . הוא הרחיב את תחומי בקורת האמנות והתרבות מעבר לבקורת המלה הכתובה ו"האמנויות הפלאסטיות" המקובלות : ציור , פיסול , אדריכלות , וכלל בה גם את אמנויות הצילום והקולנוע . בכך היה חדשן נועז בדורו . מושג חשוב ביותר בתפיסת התרבות שלו הוא מושג . "הילה"ה זו מעוגנת במקורה הפולחני של יצירת האמנות , והיא לובשת ופושטת צורה עם שינוי "תנאי הייצור" שלה — עד שהיא אובדת כליל בעידן הייצור ההמוני ומשנה בכך את כל דמות האמנות ( אגב , "הילה" יש לדידו גם לשאר המוצרים בעידן הטרום תעשייתי . ( ו . בנימין ודאי הצר על תהליך זה , אך זוהי אבידה שאץ להשיבה : נותר אפוא למצוא תפקידים חדשים לאמנות , שיהלמו את צרכי האדם החדש . חיבוריו של ו . בנימין נכתבו בשנות עליית הפאשיזם באירופה , ואולי נשמעים "מיושנים" משהו בניסוחם . אך ככל שלא יכלו לחזות את אימות העתיד יש בחיבור שלפנינו

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help