sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

במונחים הלקוחים מעולם המחשבה המארכסיסטי , כגון " תשתית ובנין על" או "מאטריאליזם , "היסטורי אך השימוש בהם מיוחד במינו : אין אלה אצלו מושגים בתיאוריה של חוקיות היסטורית המוליכה מן העבר אל העתיד המהפכני , אלא אך ורק כלי ניתוח לתופעות תרבותיות וספרותיות בהווה ובעבר . אנשי אסכולת פראנקפורט דחו את מאמרו הגדול "על מוטיבים אחדים אצל בודלר" בטענה שאין המאטריאליזם שלו "דיאלקטי" די הצורך . במאמר זה ( וכן בחיבור שלפנינו ) הוא משתמש במושגים אלה בעיקר כדי להורות כיצד מעוגנת היצירה האמנותית ברוחה , בפרטיה ( וו . בנימין היה אמן הפרטים (! ובסגנונה בתקופה מסויימת על תנאיה החמריים טכניים , הכלכליים , הרוחנים וכיו" ב . יצירתו של בודלר משקפת , לדידו , את "חוויית ההלם של המשורר בכרך . "המודרני ו . בנימין ( כמוהו כאדורנו , הורקהיימר וחבריהם ) לא נשתעבד לחזון חברת העתיד נוסח האידיאולוגיה הקומוניסטית תוצרת ברית המועצות . דבריו שלו על חברת העתיד חדורים נימה משיחית מובהקת . אין לבנות על הקיים תוך הסתמכות על ה"קידמה" הטכנולוגית ( על כך ביקר מרה את הסוציאלדמוקרטיה הגרמנית ) אלא הכל חייב להשתנות מיסודו במעשה של שחרור האדם , העבודה והטבע "בקפיצת . "נמרים כך , למשל , הוא מגנה ב"בקורת הכוח" שלו את השביתה כאמצעי להטבת תנאי חייו של הפועל ; זהו מעשה ריאקציוני . הדרך לגאולה היא בשביתה מקיפה כל שתשנה ממנה ובה את מציאות העבודה שינוי גמור . בעולם החדש

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help