sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יב

הקוטבית אל האחדות היא היא העושה את היהדות תופעת בראשית של האנ 1 שות ו השאיפה לאחדות באדם היחיד , לאחדות בין חלקי העם , לאחרות העמים , לאחדות האנושות וכל החי , לאחדות אלוהים והעולם . מוצא אתה את הערך העיקרי של היהדות בשביל האנושות בכך , שאף על סי שמודעת היא היהדות בפנים פנימיותה על שניות שמבראשית , בכל זאת מכריזה על התהוותו של עולם בו תבוטל השניות הזאתו עולם אלוהי , השואף להתגשם בחיי הפרט ובחיי הכלל : עולם של אחדות . כל מי ששמע את הנאומים ההם של בובר , לא שכח אותם ולא ישכח אותם ער יומו האחרון . היהדות הועמדה לפנינו בחינת עניין אנושי גדול . נסתלקה המחיצה בין היהדות והאנושות . היהדות האנושות נגלתה כאן בדמות פניה אלינו , אל כל אחד ואחד מאתנו , נגלתה כתפקיד שהוטל על כל אחד ואחד לקיימו ברשות היחיד ובחיי הציבור , ועל כל אחר לפי דרכו . קולה של היהדות דיבר אלינו מגרונו של הנואם , ואנו נדרשנו להשיב—בחיינו . אף על פי ששתקנו בשעת הנאום , הנאום נתגלגל בצנעה בדו שיח . ודו שיח נסתר זה הגיע לכלל המשכו בשיחות של חבורות קטנות של צעירים , שהביאו לפני בובר ( שהיה בחמש או בעשר שנים גדול מהם ) את שאלותיהם המעיקות ביותר על הלב , הפנימיות ביותר . עניינן תוכנן של השיחות האלה—גשירת גשר בין שני קטבים , והשיחות עצמן שימשו גשר בין האנשים שנטלו בהן חלק . גשירת גשרים , קוטביות ההוויה ואיחוד הקטבים , דו השיה שאותו מבצע האדם בין בפיו ובין במעשיו ובהוויתו של ממש , הם עד היום הנושא העיקרי של הפילוסופיה של בובר 1 פילוסופיה של הת שיח , גילוי הת שיח בחינת צורה יסודית קול ההוויה בכלל , כפי שהם מוסברים בכתבים המ » י 0 ים בכרך זה . הפילוסופיה של הדו שיח מה פירושה ז

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help