sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יא

החשיבה הדו שיחית של מ . בובר * תהא נא הרשות נתונה לפתוח את דברי ההקדמה האלה לכתבים הדיאלוגיים בסוד' ) ( 'שיח של מ . בובר בדבר זכר אישי . במשד שלוש השנים 1911-1909 נאם בובר—והוא היה אז בן שלושים שנה בערך—בסראג עיר מולדתי את 'שלושת הנאומים על היהדות' » ' היהדות והיהודים' 'היהדות , 'והאנושות 'התחל * ' שות , 'היהדות שלושת הנאומים האלה , שעליהם חזר בובר לאחר מכן בערים אחרות של אירופה המערבית , היו אותם ימים גרם הכרעה לציונים צעירים רבים לשחרור פנימי ולאוריינטאציה יהודית , לעובדה רוחנית שהכריעה את מהלו חייהמ , לכל משמעותו של דיבור זה . בנאום השני ניסה בןבר להסביר , מהו הדבר העושה את היהדות לתוםעת בראשית של האנושות ועשה את שאלת היהודים לשאלה אנושית כללית . וזה הסבת * עובדה יסודית של הדינאמיקה הנפשית של האדם בכלל היא , שהריבוי שבנשמתו נגלה לו מדי פעם בפעם בתי נת שניות , כאילו מתעטף והולך בלבוש ובצורה ריאליסטית . האדם חי את שפע ממשותו ואפשרויותיו הפנימיות בחינת סו-בסטאנציה חיה , השואפת ונמשכת לשני קטבים מנוגדים זה לזה . ואף על פי שקוטביות זו היא מטיבם של כל בני האדם , אין לך כמותו של היהודי שבו מתגלית צורה יסודית זו בחזקה כזה בתוקף כזה . השאיפה של אדם מישראל להגיע מן השניות

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help