sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הבסיסיים של הניתוח החברתי עצמו . התמה המניעה את הספר היא דיאלוג בין התיאוריה החברתית הקאנונית והמסורות המיסטיות המגוונות . הבסיס לדיאלוג זה היא ההנחה החזקה של הסוציולוגיה של הידע , שידע אקדמי מפורש ורשמי , הזוכה ללגיטימציה ממסדית , הוא בעצמו חלק מתרבויות היסטוריות רחבות יותר . גם המיקרו סוציולוגיה של המדע וויכוחים אפיסטמולוגיים מוכרים יותר הוליכו אותנו מעבר לכל הטענות שישנן בדבר שיקוף ישיר או עדיפויות אוטומטיות של מבנה ותרבות על פני ההמונים ותרבות ההמונים מחד , ושל קונספציות אקדמיות מאידך . עדיין , עם כל הצניעות , אני חושב שההיסטוריה של המדע מראה את החשיבות של הדינמיקות החיצוניות , החברתיות והתרבותיות ולא רק של הדינמיקות הפנימיות והרעיוניות המשפיעות על השינויים הפרדיגמתיים . השערתי , או השלכתי , היא שהשינוי התרבותי לכיוון דרכים של מחשבה והוויה בעולם שכינינו בדרך שגרה "מיסטי" וכיום אנו מכנים באופן שגרתי , "רוחני" הוא בולט כל כך , עד שיש לנו מחויבות אנליטית לקחת אותו ברצינות . לקיחת "החברה המיסטית" המתפתחת " , "ברצינות משמעותה לא רק לנתח את התופעה או לקבוע את סיבותיה , אלא גם לראות את השפעתה , כיצד היא משפיעה על הקטגוריות של הניתוח שאנו , המומחים , לוקחים כמובנות מאליהן , כשמורת הטבע של הידע השמור ליודעי ח "ן . אם כן , אני לוקח ברצינות את האפשרות של "חברה מיסטית" ואני שואל מהי המשמעות שלה לארגונים מאקרו סוציאליים , לתרבות היום יום , לדרכי ההתייחסות , המחשבה והניסיון . במידת מה , השאלה שרצה לאורך הספר הזה היא מה תהיה המשמעות של החברה המיסטית למחקר החברתי ? קטגוריות מובנות מאליהן אינן קניינן הבלעדי של אנשים רגילים . גם לנו , אנשי מדעי החברה , יש חלק ונחלה בהן , ולא משנה באיזו קפדנות אנו בוחנים אותן ומאשרים את שושלת היוחסין שלהן . מה היה קורה אילו התנועות ההולכות וגדלות הללו , מכל סוג ומין של אמונה דתית , מיסטית ורוחנית היו בעלות השפעה כה רצינית , עד שהיו משנות אפילו את זוויות הראייה החברתיות המקצועיות שלנו , שעוצבו תוך השתקעות בטקסטים קלאסיים , הושחזו ברכישת שיטות מרובות משתנים , ונוסו במקרי

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help