sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:

התוכחה , שכאן הם הם גופה של התשובה . ושם אינם באים אלא כלוואי לה . אבל ראויים הדברים שנוסיף ונעיין בהם . השר שואל למשמעותו של פסוק מסיפור התורה על חטאו של אדם הראשון . ותשובת הרבי הרי זו כוונתה לומר לשר ו אתה הוא אותו אדם שאליו אמר אלהים את דברו : 'איכה /? לכאורה לא פירש לו הרבי את הפסוק עצמו י אבל לאמיתו של דבר האיר הרבי בתשובתו גם את מצבו של אדם הראשון ששאלו בוראו מה ששאלו וגם את מצבו של כל אדם באשר הוא אדם בכל שעה ובכל מקום . השר מששמע והבין ששאלת הבורא ערוכה אליו , בעל כורחו שעמד על משמעותה של שאלת הבורא : 'איכה . ' ? בין שהיא ערוכה אל אדם הראשון ובין שהיא אמורה אל כל אדם באשר הוא אדם . שאלה זו שהאלהים שואל את האדם , לא זה טעמה שחקניה מבקש לשמוע מפיו את שעדיין אינו יודע , אלא שהוא מבקש להעלות בנפש האדם פעולה שאינה יכולה להסתייע אלא בכוחה של שאלה כזו , אם תיכנס בלבו , אם יפתח לה האדם את לבו שתיכנס לתוכו . אדם הראשון נחבא , כדי להשתמט ממתן דין וחשבון , כדי להתחמק מן האחריות לחייו . כך נחבא כל אדם , לפי שהוא הוא אדם הראשון , והוא שרוי במצבו של זה . כיוון שמבקש הוא

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help