sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:

חסידים זה אף על פי שלאמיתו של דבר אין ההפרש מרובה כל כך . עיקרו של השינוי , שהמשיב משיא את השואל לתחום אחר שלא ממין השאלה . כוונתו של השר לגלות סתירה מדומה באמונת היהודים , אף על פי שהוא , הנוצרי , קצתו מאמין בנצחיותה של תורת ישראל . הסתירה היא בכך , שהנה אנו מאמינים שהקדוש ברוך הוא יודע הכל , ואילו המקרא שם בפיו , כביכול , שאלות של אינו יודע המבקש לדעת . אלהים מחפש את אדם שהתחבא , והוא קורא אליו לתוך הגן ושואלו , היכן הוא . הווה אומר , שאין הקב"ה יודע , ואדם יכול להיסתר מפניו , ונמצא כביכול ריבון העולם אינו יודע הכל . והרבי אינו נותן דעתו כלל על הסתירה המדומה , ואינו מבקש לפרש את משמעותו של הכתוב , אלא הוא נאחז בו בעניין , כדי להטיח בפני השר השואל דברי תוכחה על חייו שחי עד כאן , בלא חשבון הנפש ובלא טעם ואחריות . אמת , השאלה נשאלה כעניין , ואפשר גם נאמרה בלב טהור , אבל מכיוון שבעיקרה אינה שאלה של ממש אלא יש בה עוקץ של קינטור , אין הרבי משיב על העניין אלא פונה אל האיש השואל באשר הוא , כלומר לכאורה אין הוא משיב לו אלא מוכיח אותו . והצד השווה שבסיפורנו ובסיפורי התלמוד הנ * ל אינו אלא בדברי

מוסד ביאליק


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help