sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

עומדות הנחות פרימורדיאליות : הוא סבר שזכות קיומו של העם היהודי היא זכות טבעית , אבל כדי להמשיך ולהתקיים עליו להתפתח , כלומר לעבור מהדת אל . 'תרבות'ה הציונות , כפי שמעיר גדעון שמעוני , לא ביקשה רק לדאוג לרווחתם של היהודים . היא שאפה להגדיר מחדש את "טבעה של הזהות , "היהודית כאמור בעזרת "רוויזיה בכתיבת תולדות עם . "ישראל במונחים של חקר הלאומיות , משמעות הדברים היא שהציונות היא . 'המצאה' בעקבות בנדיקט אנדרסון , שספרו קהילות מדומיינות תורגם לעברית על רקע הוויכוחים בין 'היסטוריונים ישנים' ל'היסטוריונים , 'חדשים נוצר הרושם המוטעה שהמונחים 'המצאה' ו'דמיוך שווים . 'זיוף'ל ואולם אנדרסון הדגיש ש'קהילה מדומיינת' מגדירה את זהותה מתוך תהליך יצירתי , שבו ממילא משולב הדמיון . לפיכך 'קהילה מדומיינת' אינה שוללת את עברה או מתכחשת אליו , אלא מתאימה אותו לצרכיה באמצעות 'קריאה חדשה' של ההיסטוריה שלה . דוגמה מובהקת למגמה הזאת באה לידי ביטוי בדרך שבה ניסה ש"י איש הורוויץ להבטיח את עתיד היהדות , והוא כותב : עלינו "לעבר מחדש על פני תכני היהדות [ ... ] בשביל לחפש ולבקש , ולחקור ולברר : מה ובאיזו מדה אנו מוצאים בהם מה שמסכים להלך נפשנו , 4 לנטית לבבנו ולהכרתנו המדעית ' . "עכשיו זו גם הייתה מטרת מפעל 'אוצר היהדות' של אחד העם שיחזיק" ) 15-12 ( "כרכים ו'מפעל הכינוס' של ביאליק - יוזמות שלא הושלמו מעולם . לכאורה התהוותה אפוא הציונות בין שני מודלים לאומיים נבדלים ( המשכיות והמצאה . ( בפועל , כפי שהראה אנתוני סמית , יש חפיפה בין המודל המסורתי למודל המודרניסטי כי האומה המודרנית ממציאה את עצמה על בסיס של מיתוס הנוגע למוצא משותף ( אתניות , ( זיכרונות היסטוריים , טריטוריה ותחושת 5 סולידריות . ' מסיבה זו הסיקה חדוה בן ישראל , במאמר על תאוריות לאומיות ומידת חלותן על הציונות , ש"התיאוריה של סמית מתאימה לציונות כמו כפפה . "ליד מודל הלאומיות של סמית , כמו זה של אנדרסון , מצביע על כך שאף שהציונות היא במהותה אידיאולוגיה פוליטית , תכניה ודמותה הם פרי של יצירה תרבותית , ולכן , מסכמת בן ישראל , התהוותה הציונות "מתוך מיזוג בין השראה מקורית ממוטיבים ומנושאים מורשים ובין 'המצאה' או , 'מניפולציה' שהיא חכמת הכפיים של אומנות . "היוצר מכאן גם ש"הקונטקסט התרבותי הוא המכתיב את 8 אסטרטגיות הגיוס בכל תנועה ' . "לאומית במילים אחרות , התרבות היא שיוצרת ' תנועה' לאומית שהיא במהותה פוליטית " . אם כך , הזהות הלאומית , כפי שהראה פרסנג'יט דוארא , נקבעת על ידי מערכת יחסים דינמית בין השקפות

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help