sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

2 מדעת , הוא נגע בגבולות הקיום ובסתירותיו : הוא חשף את עצמו ואת היקרעותו כפי שאיש מאתנו לא היה מעז לעשות - ואף להעלות על הדעת . אם יש משמעות למושג "ספרות , "המעמקים הרי היא מגולמת בכל עוצמתה בכתבי קפקא . אך לשבחו ( אם ניתן כלל להשתמש בביטוי שכזה ) ייאמר שהוא לא עשה זאת תוך כדי "צלילה" תהומית ומסחררת , או העמדתן של דמויות מתייסרות דוגמת רסקולניקוב , אלא בעיקר באמצעות הפרתם המתמדת של מוטיבים בני זמננו אנו : המסע , החיפוש , הזהות , החוק , משמע עניינים כה אופקיים לכאורה , כה יסודיים לכאורה , עד אשר איש מאתנו לא היה משער בנפשו שהם מוליכים רחוק כל כך ועמוק כל כך . המבדה ( fiction ) הקפקאי מפתח מצע משל עצמו : המכאוב והספק ( האימה אינה אלא פועל יוצא , ( עכשיו וכאן , על סף ביתנו . במובן הזה , בחיינו היומיומיים והטרופים כאחד , אנחנו הביטוי המהימן ביותר לעולם תלאותיהם של יוסף ק' ושל דומיו , ומשום כך קפקא הוא גם יחד יותר מכל "אני" פרטי ונוכחי . 3 בסיום המסה שלה , "מדוסטויבסקי עד , "קפקא מתייחסת נטלי סארוט לשוני שבין קפקא לבין בני דורו וכותבת : "איש אינו יכול לעמוד לצדו וגם לא לנסות להרחיק לכת ממנו . אלה החיים על אדמת האדם אינם יכולים אלא לסגת " . " תיאטרון . "האכזריות אלא שארטו הגיע לאותם מחוזות רחוקים בעקבות מחלת נפש מתמשכת ורבת תהפוכות ומסכת סבוכה של טיפולים שגבלו לעתים בהתעללות תרפויטית . הגם שאין בכך כדי לפסול כהוא זה את עוצמת יצירתו ואת תקפותה , התנסותו של קפקא בגבולות הקיום היתה מסוג אחר לגמרי ונבעה ממקורות שונים בתכלית . יעידו על כך , בין השאר , ה"מכתב , "לאב שנכתב בנובמבר 1919 ( קפקא כבר היה בן , ( 36 לא נשלח מעולם ופורסם רק לאחר מות מחברו , והררי המכתבים לפליציה ולמילנה , על שלל התהפוכות , התקוות , התחינות , האכזבות והייאוש השזורים בהם - בלא לשכוח את החומר הגלום ביומנים . . Gallimard , coll . Folio , 2001 ( 1956 , 1987 ) , p . 55 Nathalie Sarraute , "De Dostoievski a Kafka" , in L ' ere du soupcon , Paris , נעיר במאמר מוסגר שמסה זו פורסמה לראשונה בכתב העת wyam ) nc Temps modemes המודרניים , ( באוקטובר . 1947 ראו המהדורה העברית : עידן החשד , תרגמה יונת סנד , תל אביב , הוצאת הקיבוץ המאוחד , . 1972

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help