sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

אין היא הופכת בעצמה ליוגורט צבעוני מלוקק בשפתיים חושניות בטלוויזיה , נניח . וב '' מקום" הזה שאיננו יציב , ואיננו מוצק , ואיננו עומד על מקומו , ואיננו ריק לוח" ) חלק" קראו לזה בעידן הנאורות ) ואיננו נייטראלי , כי תמיד יש מי שקובע את הכללים ואין הקורא / ת , וגם לא הסופר / ת יכולים לעשות 'כל מה שעולה על , 'דעתם ב"מקום" הזה תמיד יש כבר לשון ושלטון . "הכול" כבר נקבע מראש . מדורי דורות . כולל הייצוג והעלילות . נשים יודעות זאת , מן הסתם , טוב מן הגברים . גם בני מיעוטים אחרים - בין אם הם מיעוט בעל רוב מספרי , כמו הנשים , ובין אם כבר אין להם רוב מספרי , או לא זכו עדיין להיות רוב מספרי ( בחברות שהמציאו את הסטטיסטיקה בגלל הפחד - ( "מיעוט"מ גם בני מיעוטים אחרים מכירים את הצפיפות המושגית הזאת הקיימת בתחומי הלשון ומה שמעבר ללשון , ומה שנברא בעזרת הלשון : הסדר הקיים המקיים את הלשון מרגע שבו אנחנו פוקחים את עינינו לראות ש"השמיים . "כחולים או , למשל , " עיניהם הכחולות ושערם הבהיר של הטובים" לא מפסיקים ללוות את רוב העולם - עולם כהה , כהה עיניים , למשל - למרות כל מה שנעשה כבר בשמו של הגזע העליון . וזהו רק משל ( וגם אין לי דבר נגד "בהירי השיער ובחולי , "העיניים חלילה . ( יש אפילו חוברות הדרכה לסופרים , מטעמן של הוצאות ספרים - עדיין לא בארץ , אבל כבר הרבה מאוד שנים באירופה ובאמריקה - איך לכתוב רומאנים : מהר , בעזרת כמה תחבולות , בעזרת כמה סטריאוטיפים מהירים של צבע / מין וכמובן , נסיעה למקום טרופי . כל תלמיד קולנוע מכיר את המטחנה הזאת של "איך לכתוב תסריט כדי שיתקבל ; "במהירות כל עובד בעולם הפרסום יודע כמה מעטים הדימויים שבעזרתם נמכר "השפע" על המרקע . אבל אין אלו היריבים היחידים של החופש , כלומר של האפשרות הפתוחה לדמות דימויים חדשים , וחשוב מזה : החופש לייצג את מה שאי אפשר עדיין לייצג , הצורך ( להרחיב את הרצון ) להיות חופשי . האויב הגדול ביותר הוא השכחת הרצון הזה , בדרך פרדוקסאלית דווקא באמצעות מחיקת הזיכרון הפרטי , הכי פרטי , הכי אינטימי . כי כל הדיבור על החירות היה דיבור על רצון ועל נכונות ועל צורך . לא על הוויה של חירות "מעצם . "הגדרתה ההכרה במגבלות של הסובייקט האנושי , ההכרה בכך שהסובייקטיביות שלו גם היא נתונה מראש , כמו הלשון , כמו הדימויים , כמו הספרות שכבר נכתבה , כמו השיח האקדמי שכבר נבנה , ההכרה הזאת אינה צריכה להרתיע . אין לך ברירה , קורא / ת יקר / ה , את / ה מוכרח / ה להניח שאת / ה סובייקט , סובייקטיבי , חד פעמי , ראשון , כלומר יכול להיות חופשי , כלומר יכול לעשות דרך כלשהי אל המקום שבו אפשר אולי להיות חד פעמי , ראשון , לא במשמעות המתועבת של "זהות" , "אגו"ו אלא במשמעות של תנועה בלתי פוסקת , מן הדמיון אל העולם , ומן העולם אל הדמיון , ולא להפסיק לשלול , לרגע לא , משום שהעולם והדמיון מתקשים לדור בכפיפה אחת , ולרסן את הדמיון , את הרצון להיות חופשי , זהו בדיוק מה שנמכר לנו

הקיבוץ המאוחד

יצחק לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help