sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

" זה עניין של מזל " , מצטרפת אסתר , חברתה של רותי . " שתי שכנותיי המבוגרות חולות מאוד , אחת מהן בודדה , ללא ילדים . לא הייתי רוצה להיות במצבן " . האומנם זה רק עניין של מזל ? חשבתי . במשך עשרים שנות עבודתי פגשתי הרבה מאוד אנשים מבוגרים אשר הצליחו לשמור על איכות חיים טובה גם בגילים המאוחרים . הספרות המקצועית והמחקרים שבהם אני נעזרת בעבודתי מצביעים על הפוטנציאל לצמיחה ולהתפתחות בתחום הרגשי , הרוחני , הקוגניטיבי והחברתי הטמון במחצית השנייה של החיים . בתקופה הזאת אנו עשויים לגלות תחומי עניין חדשים , תכונות שלא הכרנו בעצמנו , כשרונות שלא ידענו על קיומם . בתקופה הזאת אנו יכולים להרשות לעצמנו לעצור , לבחון מה אנו באמת אוהבים לעשות ומה באמת חשוב לנו , ולקטוף את הפירות מהשקעותינו בשנים הקודמות של חיינו . אנו יודעים היום כי בידנו כלים ואמצעים לשפר ולשמר את בריאותנו ולהשתמש בניסיון ובחוכמת החיים שלנו למען איכות חיינו . עם זאת , הקולות השונים שאני שומעת מאנשים כפי שביטאו רותי , אסתר , יוסי ויצחק , מצביעים על המורכבות של התקופה המאוחרת בחיינו . המורכבות הזאת מעוררת בנו רגשות מעורבים - מרביתנו רוצים להאריך ימים אך פוחדים מירידה בבריאות , ממחלות ומבדידות . " מה הן התחושות המתעוררות אצלכם כשאתם חושבים על הגיל המבוגר " ? אני מאתגרת את משתתפי הסדנה . " פחד , חשש מאובדן עצמאות , חרדה ממצב שבו הראש לא יעבוד , חשש מחוסר ודאות ומחוסר אונים " , אני שומעת קולות שונים מהמשתתפים . אני מקשיבה ולבי נמלא צער . התקופה המאוחרת בחיינו עדיין נתפסת כרע הכרחי ומיותר , ומלווה , להרגשתנו , במחלות ובירידה בתפקוד . מרביתנו עדיין שבויים בסטריאוטיפים ובעמדות שליליות כלפי אנשים מבוגרים . התפיסה הזאת אינה תואמת את הנתונים הדמוגרפיים על האוכלוסייה המבוגרת , המראים כי 85 אחוז ממנה מתבגרים באופן נורמטיבי . מרביתם אינם סובלים ממחלות קשות ומצליחים לשמור על תפקוד עצמאי . בעידן שבו אנו נמצאים היום , התארכהתוחלתהחייםמאודוהסיכוייםלמימושהטווחהמקסימלישל החיים גבוהים מאי-פעם . אריכות ימים הפכה למציאות , לעובדה דמוגרפית , העשויה לזכות אותנו באיכות חיים טובה מבחינה בריאותית וחברתית . אמר

אוריון הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help