sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

סיפור הבריאה הזה מוכר לכל סיני , ומובלעת בו ההנחה הקונפוציאנית שיש שלושה "גדולים" ביקום : שמים , ארץ , ואדם . אבל הוא לא עתיק מאוד ; הוא מופיע לראשונה במאה השלישית לספירה . להון תן , התוהו ובוהו שנבקע , יש לעומת זאת היסטוריה ארוכה . שו היה הקיסר של הים הדרומי , הו - הקיסר של הים הצפוני , ואילו הון דון - הקיסר של המרכז . שו והו היו נפגשים לעיתים בארצו של הוךדון , והוא נהג בהם יפה ביותר . הם חשבו איך יוכלו לגמול לו על חסדיו , ואמרו : "לכל בני האדם יש שבעה פתחים כדי לראות , לשמוע , לאכול ולנשום , ורק לו לבדו אין ; הבה ננסה לנקוב בו חורים " . בכל יום נקבו בו חור אחד , וביום השביעי הון דון מת . קל לשער שסיפור המוסר הךאואיסטי הזה ( הוא מופיע בספר המהולל המיוחס לפילוסוף הגדול ג'ואנג ךזה מהמאה הרביעית לפנה"ס ) מבוסס על מיתוס קדום יותר ; ומכיוון שהשמות שו והו פירושם "בחטף" , "פתאום"ו מתקבל על הדעת שהכוונה לברק שבקע את הכאוס הראשוני . מכל מקום , גם אם התוצאה , לדעתו של הפילוסוף , היתה עגומה , ברור שכוונתם של השניים היתה טובה . לא כן הדבר לגבי הקיסר וו אי משושלת שאנג , בסיפור מעין היסטורי שמופיעים בו גם החורים וגם הברק , אבל אחרת : המלך הרשע הזה עשה בובה שקרא לה "אל , "השמים ושיחק איתה במין משחק קוביות , שבו אחד מאנשי המלך ביצע את המהלכים של האל . אל השמים הפסיד , והמלך התחיל לבזות אותו . הוא לקח נאד עור , מילא אותו דם , תלה אותו גבוה וירה בו חיצים , בקוראו "אני יורה חיצים . "בשמים כשיצא המלך למסע ציד בין הנהר הצהוב ונהר וויי , פגע בו ברק והרגו .

מפה : מיפוי והוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help