sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

נסיון העבר לימדנו לצפות להתקפה מצד אחדים על גישתנו והמניפולטיבית" "חסרת הכנות" — הן המעשית והן המושגית — כלפי בעיות אנוש . " כנות" נהיתה לאחרונה סיסמה שבאופנה , צביעות בפני עצמה , מקושרת בצורה חשוכה עם הרעיון שקיים דבר כמו השקפה "נכונה" על העולם בדרך כלל זו של האדם עצמו . היא מתקשרת גם עם הרעיון ש"מניפולציה" לא זו בלבד שהיא שלילית , אלא גם אפשר להימנע ממנה . לרוע המזל , איש מעולם לא הצליח להסביר כיצד דבר זה ניתן לביצוע . קשה לדמות כיצד התנהגות כלשהי בנוכחות אדם אחר יכולה שלא להיות מסירה של השקפות האדם על טבע יחסיו עם הזולת , וכיצד לפיכך היא יכולה שלא להשפיע על אותו זולת . האנליסט , אשר יושב ללא אומר מאחורי הפציינט השוכב על הספה , או המטפל , ה"בלתי מכוון" אשר "אך ורק" חוזר על התבטאויותיו המילוליות של המטופל , משפיעים מידה עצומה של השפעה באמצעות התנהגות זו עצמה , בפרט מפני שהיא מוגדרת כ"חוסר . "השפעה משום כך הבעיה איננה כיצד לא להשפיע וכיצד להימנע ממניפולציה , אלא כיצד ניתן להבינן ולהשתמש בהן בצורה הטובה ביותר למען הפציינט . זהו אחד הנושאים בהם נעסוק לאורך ספר זה . אנו יודעים היטב , כי הרבה ממה שספר זד . מכיל כבר נאמר א-ו נעשה על ידי אחרים בהקשרים אחרים ובהתבסס על הנחות שונות . אנו מקווים כי הקורא מבין , שלא ניתן להצביע על כל נקודות הךמיות ואף לא להסביר את כל ההבדלים . הדבר במיוחד נכון לגבי הקבלות לטיפול התנהגותי , אך אל נא ישכח הקורא , כי אין אנו מתבססים על ההנחות של למידה "פסולה" ושל ניטול למידה , על התניה או ביטול התניה , וכיוצא באלה . הואיל ומטרתו העיקרית של ספר זה היא להציג את השקפותינו ומסקנו תינו הכלליות , הוא לא ישחזר את המסע הארוך שבעקבותיו הגענו אליהן . במקום זאת , כפי שתראה הצצה בתוכן העניינים , הוא עובר מן המופשט אל המוחשי , אל דוגמאות ממשיות ומעשיות . הפרק הראשון מתאר שתי תיאוריות , העוזרות לנו לארגן ולהבהיר , על רמה כללית מאוד , צדדים עיקריים של השקפותינו על אודות שינוי , דהיינו תיאוריית הקבוצות ותיאוריית הסוגים

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help