sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבורך , במצב של קפאון מדאיג . אכן , הנושא של פתרון מתמיה ומנוגד לשכל הישר הינו ארכיטיפי ומשתקף באגדות עם , מעשיות , הומור וחלומות רבים — כפי שקיימים מושגים עממיים ואף מלומדים יותר על אודות רשעות הזולת , העולם או השטן כדי להסביר את המצב ההפוך . ועם זאת נראה כי עדיין לא נערכה חקירה רצינית ושיטתית בנושא זה , אשר נשאר מפליא ומלא תהפוכות מאז ומעולם . אנו עצמנו התחלנו להתעניין בבעיה זו באופן עקיף , בעיקר כתוצאה בלתי צפויה של עיסוקנו ומחקרנו בפסיכותרפיה , והרבה מדיונינו והדגמותינו יהיו קשורים בתחום זה שהינו הקרוב אלינו ביותר . למרות מסלול ספציפי זה עוסק הספר בעיקר בהתמד ושינוי — ובתפקידם ביצירת בעיות ובפתירתן בתחום האנושי בכללותו . כיוון שגם השקפותינו הכלליות ביותר קשורות בנסיון ממשי , הרי מן המועיל יהיה להוסיף מילים אחדות על הרקע המקצועי שלנו . כמו אצל תרפיסטים אחרים בעלי הכשרה אורתודוקסית ובעלי נםיון מעשי של שנימ רבות הלכה וגדלה אצלנו תחושת התיםכול נוכח אי הבהירות של שיטותינו , אורך הטיפולים ודלות התוצאות . במקביל לכך התעוררה סקרנותנו בעקבות הצלחה בלתי צפויה ובלתי מוסברת של התערבויות מלאכותיות מחוכמות , שלא היו אמורות לגרום לתוצאות חיוביות כלשהן . בשנת 1966 הציע אחד מאיתנו , ריצירד פיש , לייסד מוסד אשר כינינו , מחמת חוסר שם מתאים יותר , '' המרכז לטיפול מזורז של המכון למחקר הנפש בפאל 1 . "אלטו בהדרכתו התחלנו לחקור את התופעות של שינוי אנושי , ובעשותנו זאת גילינו עד 2 שם זה איננו ממצה , מפני שטיפול "מזורז" מתייחס לעתים לסוג של אמצעי עזרה ראשונה שטחיים , הננקטים באופן זמני עד שטיפול "אמיתי" ארוך טווח יהיה אפשרי . הכפר של ברטן "טיפולים מזורזים" ( 15 ) משקף אולי את טווח הדעות הקיימות על נושא זה . הוא מורכב מהקדמה מצוינת ומאמרים של עשרים וחמישה מחברים . מתוך עשרים ושש תרומות אלו , עשר רואות את הטיפולים הקצריט כשיטות טיפול בפני עצמן ! תשעה רואים אותן כתחליפים מסוג ב' כאשר טיפול ממושך איננו אפשרי ( או אולי עדיין איננו אפשרי ) מסיבה זו או אחרת ו ושבעה מתארים את תועלתם בדברים שניתן לסכמם כ"כן אבל . "לא

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help