sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

לגאות אליו , ובכך לנקום את שקיעת אבותיו ( על פי מסורת אחרת , של אא ••• למוס אצל אוזביוס , הדור ששרד את המבול הוא שבנה את המגדל ;( נמרוד שכנע את בני האדם שאת הדברים הטובים השיגו באמצעות עוז לבם ועוצמת ידם ; וכך שינה את פני הדברים וייסד בתוך זמן קצר שלטון . "טיראני הוא איחד את בני האדם , שנעשו חסרי אמון ומנוכרים זה לזה וביקשו לפוץ לכל עבר . ואולם , לא עלה בידו להשיב את חיי החברה המאושרים של בני אדם הרוחשים אמון איש לרעהו ולטבע ; אמנם עלה בידו לשומרם יחדיו , אך בכוח הזרוע . הוא התגונן מפני המים באמצעות חומות ; הוא היה צייד ומלך . וכך נאלצו היסודות , בני האדם ובעלי החיים , במאבקם במצוקה , לשאת את חוקיו של החזק מהם המתבטא כאן , עם זאת , כישות חיה . נח התגונן מפני העוצמה העוינת בכך שכפף אותה ואת עצמו תחת עוצמה גבוהה יותר , ואילו נמרוד — בכך שאילף אותה בעצמו . שניהם חתמו עם האויב על הסכם שלום של מצוקה והנציחו בכך את האיבה . איש מהם לא התפייס עם האויב , שלא כזוג יפה מהם , דא קלי ן ו י ה , שלאחר המבול של ימיהם הזמינו את בני האדם לשוב ולהתיידד עם העולם , עם הטבע , והשכיחו מהם את המצוקה והאיבה באמצעות שמחה והנאה , חתמו על הסכם שלום של אהבה , היו לאבות הקדמונים של אומות יפות יותר , ועשו את תקופתם לאם של טבע שחידש את נעוריו ושמר על עלומיו . אברהם נולד ב •• דים , וכבר בנעוריו נטש עם אביו את ארץ מולדתו . עתה , במישורי מסופוטמיה , התנתק כליל גם ממשפחתו , במטרה להיעשות אדם עצמאי ובלתי תלוי לחלוטין , במטרה להיעשות בעצמו ראש שבט . הוא עשה זאת בלא שסבל פגיעה או התכחשות , ובלי הכאב החושף , בעקבות עוול או התאכזרות , את הצורך המתמשך של האהבה , אשר בהיותה אמנם פגועה , אך לא אבודה , היא תרה אחר מולדת חדשה שבה תוכל ללבלב ולשמוח

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help