sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

על אי–אלו תופעות , אי–אלו תגובות נגד לרושם שהותיר אותו קטל אנושות מקיף שחוללו גורמים עוינים . כדי שיוכל האדם לעמוד בפני התפרצויותיו של הטבע העוין , יש לשלוט בו ; והואיל ואין השלם המפוצל מתפצל אלא לאידיאה ולממשות , נמצאת האחדות העליונה של השליטה באחד מן השניים : בדבר–מה נחשב או בדבר–מה ממשי . נח שיקם את העולם השסוע בדבר–מה נחשב ; את האידיאל הנחשב שלו עשה לישות , ( Seiende ) ואז הציב לעומתה את הכול כנחשב , כלומר נשלט ; ] הישות הזו [ הבטיחה לו שהיסודות המשרתים אותה יישארו מרוסנים בגבולותיהם , ולפיכך לא ישוב עוד המבול להשחית את בני האדם . מבין הבריות המוכשרות לאופן כזה של שליטה חל על בני האדם החוק , הציווי , לרסן את עצמם ולא לרצוח זה את זה ; מי שעובר על ההגבלה הזו נופל תחת עוצמתה של אותה ישות ונעשה אפוא חסר חיים . על היותו נשלט באופן הזה מפצה את האדם , בין היתר , שליטתו בבעלי החיים ; ואולם אף אם השליטה הזו בטבע התירה לאדם להרוס ולהמית את החי והצומח , והפכה את האיבה ] בין האדם לטבע [ שנבעה מן המצוקה לשליטה מתוקף חוק , עדיין נשמר כבוד החיים מכוח האיסור לאכול את דמן של החיות , משום שהחיים מצויים בו , משום שנפשם של בעלי החיים מצויה בו ( בראשית . ( 4 , 'ט נמרוד , שלא כנח ( אם יורשה לי לצרף כאן לידיעותינו מספר תורת משה גם את תיאורו של יוספוס ] פלביוס [ לסיפור נמרוד , כפי שהוא מופיע בספרו קדמוניות היהודים , ספר , I פרק , ( 4 הציב את האחדות באדם והועיד לו את תפקיד הישות ההופכת כל ממשות אחרת לדבר–מה נחשב , כלומר הורגת ושולטת ; מטרתו הייתה לשלוט בטבע במידה כזו שלא יוכל עוד לסכן את בני האדם ; הוא התייצב בעמדת מגננה כנגד הטבע , " היה נועז והתפאר בעוצמת ידו . הוא איים שאם יחפוץ אלוהים להביא בשנית מבול על הארץ , לא יחסוך עוצמה ואמצעים ויקום נגדו ; שגמר בלבו לבנות מגדל וראשו מתנשא לגובה רב , שנחשולי המים והגלים לעולם לא יוכלו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help