sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

. 3 סיוע במעבר מהצגה של ידע תלוי-הקשר ותלוי-חוויות יומיומיות להצגת ידע פורמלי , מוכלל יותר , שאינו תלוי בהקשר או בחוויות יומיומיות . המורים הינחו את התלמידים להציג את מה שהם יודעים בתחומי הדעת השונים באמצעות טקסטים שפותחו מטיוטה ראשונה , בה הוצג בדרך כלל ידע יומיומי , בלתי פורמלי ועד לטיוטה האחרונה באמצעותה הוצג הידע הפורמלי . יערי ההוראה היו לתת בידיהם כלים מתחום הכתיבה , שיסייעו להם להבנות ולגבש ידע שניתן להציגו בטקסט קומוניקטיבי תקין , העונה על הנורמות המקובלות בבית הספר . מורים שרכשו את אסטרטגיות ההוראה שהצענו , הצליחו לעודד תהליכי למידה דיפרנציאליים בכיתה ההטרוגנית , ללא שימוש במערכי שיעור שונים לתלמידים השונים , אשר לרוב אינם מתאימים למה שהם יודעים או יכולים לדעת . בעקבות חוקרים דוגמת ג'רום ברונר (• ( Brunei העמקנו את התובנה בדבר השונות הקיימת בטווח ההתפתחות הקרובה אצל תלמידים שונים . ברונר , שטבע את המושג "רוחב טווח ההתפתחות , "הקרובה חידד את ההבנה בדבר מהות השוני כאשר הבחין בשני סוגי הבדלים בין התלמידים : אחד שמקורו רק ברמת ההתפתחות הקרובה , והוא גורם לשוני מתון בין הלומדים , ושני שמקורו ברמת ההתפתחות הקרובה וברמת ההתפתחות העכשווית גם יחד , ולפיכך גורם לשוני גדול יותר בין הלומדים . מצאנו שהוראה המתחשבת בטווח ההתפתחות הקרובה מסייעת לא רק להוראה בכיתה הטרוגנית , אלא גם במימוש החזון של אגף שח"ר : "כל תלמיד , "יכול שכן המושג מקשר את החזון שלנו לתיאוריה ולמעשה . הבנה זו לא התחוללה ביום אחד , אלא ארכה מספר שנים . ניתן היום להצביע על שלושה גורמים שהשפיעו על הבנתנו את החזון הקובע ש"כל תלמיד יכול" ראשית , היא ניזונה מחוויות הצלחה של מורים שלימדו

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help