sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

בפתח הספר לפני כעשור שנים התוודענו למשנתו של לב ס' ויגוצקי , באמצעות הספר הנפש בחברה * , שהיה לנקודת ציון בגיבושה וניסוחה של תוכנית חינוכית מרכזית . הרעיון לתרגם את הספר לעברית התעורר בעקבות הניסיון המוצלח שלנו ליישם את המושג הוויגוצקיאני "טווח ההתפתחות הקרובה" לפדגוגיה מעשית , בשני מישורים : הוראה בכיתה הטרוגנית ושיפור ההישגים של תלמידים מתקשים . שני אלה היו לעמודי התווך של תוכנית שח "ק ( שינוי חיזוק וקידום ) המופעלת על ידי אגף שח"ר ( שירותי חינוך ורווחה ) מאז שנת הלימודים תשנ"א . המושג "טווח ההתפתחות הקרובה" מתאר את המרחק בין רמת ההתפתחות העכשווית של הלומד , המזוהה עם מה שהוא יכול לעשות בכוחות עצמו , לבין רמת ההתפתחות הקרובה שלו , המרמזת על מה שיוכל לעשות אם יקבל סיוע מעמית מיומן יותר . תוכנית שח"ק העניקה תנופה להוראה בכיתה הטרוגנית , שבה לומדים תלמידים בעלי פוטנציאל למידה שונה , כאשר נמצאה הדרך להיענות באופן אמיתי לשוני זה בין התלמידים . מה שאיפשר את המהלך הזה היה תרגום מושכל של המושג טווח ההתפתחות הקרובה והפיכתו לאסטרטגיית הוראה אשר מעודדת אצל התלמיד התפתחות של ידע אישי , בשלושה מהלכים מחזוריים : . 1 זיהוי של מה שהתלמיד יודע באמצעות מושגים בלתי פורמליים , הקשורים לחוויות יומיומיות . . 2 התערבות של עמית או מורה אשר יוצרים גירויים המעוררים את רמת ההתפתחות הקרובה ביותר . Harvard University press . Vygotsky , L . S . ( 1978 ) . Mind in Society , Cambridge , MA , *

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help