sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

. 3 לילדים שלי - מיכל אביעד , . 4 2002 בחומש קרוב לשמים - מנורה חזני , 2003 המחקר בודק את טיב היחסים בין תפיסת הבית הפרטי לבין תפיסת הבית הלאומי אצל ארבעת יוצרי האוטוביוגרפיה הדוקומנטארית האלה , או כיצד הלכה למעשה מבטאים ארבעת היוצרים את העיקרון "הפרטי הוא . "הציבורי המחקר בוחן כיצד הסרט האוטוביוגרפי דוקומנטארי שיצר כל אחד מן הבמאים מאפשר לו טריטוריה זהותית ' ממנה יוכל להישיר מבט , וכיצד באמצעות העיסוק בבית הפרטי נאמרת אמירה רחבה יותר , אמירה העוסקת בתפיסת הבית הלאומי . הדיון במושג בית בספר זה הוא דיון שכולל את שני המובנים : . home and house כלומר כולל את המשמעויות הנוגעות לפנים , לאינטימיות , לחום ולהגנה שהבית אמור לספק , וכן את המשמעויות הנובעות מצורת המבנה והשפעתו על הפרטים החיים בו . הספר שואף לקרוא את הסרטים האוטוביוגרפיים שהוא חוקר במרחבים המייצגים מקום . הסרט האוטוביוגרפי דוקומנטארי הוא מסגרת שהבמאית או הבמאי יוצקים בתוכה תפיסת עולם הנוגעת למקום העצמי ולמקום הישראלי שבו הם חיים ( הבית הלאומי . ( על אף שהמחקר עוסק בבתים פרטיים ומשפחות קונקרטיות - הבית של פרלוב , גורן , אביעד או חזני - האסוציאציות אינן אישיות אלא עוברות לעולם שבו האישי והמשפחתי , התרבותי , הכלכלי , החברתי , וההיסטורי מתאחדים . התיאורטיקנית אנט קרן מתארת עבודות מסוג זה . לדבריה עבודות אלה מאפשרות " בטריטוריה זהותית" , ( Territory of identity ) כוונתי ( בהמשך ( 1996 , RogoffV למקום ממנו מביטה הדמות אל העולם , מקום זה הוא פונקציה של יחסי הכוחות הפוליטיים שאותו אדם מצוי במרכזם . הטריטוריה הזהותית אינה קשורה דווקא למקום פיזי . אירית רוגוף מביאה כדוגמה את עולם האמנות הניו יורקי , שמהווה זירה זהותית לאמנים שלרוב אינם שייכים פיזית למקום .

כרמל

כרמל גוטליב קמחי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help