sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מלגדדל / לחללטי , ; את היחס האמוני ( באחרית-הימים ) כלפי העתיר-לכוא של אירוע ושל ארורות אחת ליחידה שאין לצפותה מראש . לצפות ללא אופק ציפייה , לחכות למה שאץ לצפותו עור או עריץ , הכנסת-אורחים ללא סייג , מצב של ברכת אורח המובטחת מראש לזה המגיע' ( arrivant ) בהפתעה גמורה , אשר ממנו רבר לא יבוקש כתמורה ואשר לא יתבקש להתחייב לחוזים הביתיים של שום כוח מקבל פנים ( משפחה , מרינה , עם , טריטוריה , ארמתימכורה או רם , שפה , תרבות בכלל , ואפילו הומניות ;( היפתחות ותו לא , המבטלת כל זכות לקניץ , כל זכות בכלל , היפתחות משיחית אל הבא , רהיינו אל האירוע שאץ לצפות לו בתור שכזה או שמוכר-מראש , היפתחות אל האירוע כבחינת נוכרי , כלפי זה או זו אשר יש להותיר לו או לה מקום פנוי , תמיר , לזכר התקווה - וזהו כריוק מקומו של רוח-הרפאים . קל , קל מרי להוכיח שהכנסת-אורחים שכזו ללא סייג , שהינה , בכל זאת , תנאי להתרחשלת , ללפיכך תנאי להיסטוריה - ( ... ) שהיא הבלתי-אפשרי בעצמו , ולפיכך , תנאי זה לאפשרותו של האירוע הוא גם התנאי לאי-אפשרותו , ברומה למושג מוזר זה של משיחיות נטולתיתוכן , של המשיחי ללא המשיחיות , המובילנו כאן כמוביל את העיוור . אך לא פחות קל יהיה להוכיח , שמבלעדי חלליה זו של הבלתי-אפשרי , יכול ארם לוותר , הן על הצדק והן על האירוע " . . p . 65 Jacques Derrida , Spectersof Marx , New-York , 1994 , 6

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help