sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

דרידה , מסתבר , לא זקוק היה לרעיון "קץ ההיסטוריה" של פרנסיס פוקויאמה \( 1992 ) כדי לטפל באידיאה של הסוף , מה שנקרא בפי המחבר סטיוארט סים . "קציות" מול מונחי הקץ האפוקליפטיים , המתרבים כפטריות לאחר הגשם הפוסטמודרניסטי , הציב דרידה מין אחרית השוכנת בשורשי השפה , אחרית נטולת סוף ... כי ביסוד כל סימון , אומר לנו דרידה מאז 1967 ( שנת גימטללוגיה וכתיבה לשוני , ( מתקיים אבל הפרירה : "גוסס"מ המשמעות נפרדת מהמשמיע ויוצאת לדרך גורלה העצמאית ; המסמן מופקר לנדודי המשמעות במידבר , בהותירו את המסומן ( הדיבור המקורי ) בחזקת מת . מכאן ואילך , רוחות הרפאים של ה"מת" - המשמעות המקורית - ישובו לפקוד את מבקשי המשמעות , רוחות בתחפושות וזהויות שונות ועם תביעות פשר משתנות . "משחק הסימנים" רחוק מלהיות עליז ומבדר : כי מעשה הפרשנות הוא טקס חוזר של העלאה באוב . דרידה איתר מוות ביסוד השפה , כל שפה , כל מערכת סימנים . המסומן מחסל וקובר את עצמו ברגע היוולדו , משמע ברגע התבטאותו כסימן ( ובהקשר התיאולוגי : התורה חייבת להישבר לרסיסים ברגע נתינתה על ידי הדובר האולטימטיבי , אלוהים . דרידה : "בין שברי הלוחות צומחת השירה . ( " ... השפה כמוה כבית קברות , כמיצבור מגובב של מצבות , נוסח בית הקברות היהודי בפראג " . כי כל מסמן אינו כי אם "עקבה" 2 פרנסיס פוקויאמה , קץ ההיסטוריה והאדם האחדק , אור עם , תל אביב , Jacques Derrida , Lignes , Paris , 1996 , no . 809 4 . 1967 , p . 102 Jacques Derrida , L ' ecriture et la difference , Paris , 3 . 1993

הקיבוץ המאוחד

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help