sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

טיות שלו מעוגנת בהומניזם , לייצר חוקים היכולים להיות שופטים כאלה . כפי שהבאתי כבר לעיל מסוף הדבר של ספר זה , דברים אלה מתקשרים אל הלקח המרכזי שלו . החוק , ובכלל זה החוק הדמוקרטי , לא יכול להיות מלט לחברות הסובלות ממחלוקות ערכיות עמוקות . מי שסבור שהוא יכול , לא רק שהוא עוצם עיניו לניסיון ההיסטורי , אלא גם להיגיון השאלות המוסריות על חובת הציות לחוק , היגיון שהספר הזה מבקש להיות ניתוחו . עצימת עיניים זו מבטאת משאלות לב ראויות לאהדה , משאלות לב בקשר לסובלנות ופתרונות לא אלימים של מחלוקות . אבל היא מפריעה לראות את האמת והמציאות כפי שהן : כשמחלוקות הן עמוקות וקוטביות , לא יועילו כל משאבי הנימוס שבעולם לפתור אותן . עצימת העיניים הנוכחית , כמו הרבה עצימות עיניים , רמיות ורמיות עצמיות אחרות , הסתיימה במפח נפש ומשבר . והוא בוודאי לא אחרון . עצימת עיניים זו איפיינה מאז ומתמיד את העיתונאות ואת הממסד הפוליטי הישראלי . גם אינטלקטואלים ידועים בציבור לקחו בה חלק . הללו המשיכו לעשות זאת גם אחרי רצח רבין . הם המשיכו לראות את הרצח בעיקר כפגיעה בשלטון החוק , ואת שלטון החוק כתרופה העיקרית לתחלואים שהרצח מבטא . אניטה שפירא ( ידיעות אחרונות , מוסף תרבות , ספרות אמנות , , 10 . 11 . 95 עמוד ( 27 כותבת : "התפישה שיש רשות עליונה מן החוק , ובשמה אפשר לעשות כל מעשה נפשע ולקבל כפרה מיידית [ ... ] מערערת את יסודות ההסכמה . "הלאומית כאילו יש הסכמה כזו , וכאילו קשורה הסכמה זו לשלטון החוק . שלמה אבינרי אומר למראיין בעמוד 22 של אותו עיתון : '' בישראל יש חוגים [ ... ] הרואים את עצמם כפופים לחוקים עליונים של דת ולאום בלבד [ ... ] הם מערערים על הלגיטימיות של הדמוקרטיה הישראלית , על חוקי המדינה " ... אבינרי , שבעבר גינה בעוצמה וחריפות אולי גדולים יותר גם את קול ענות החלושה של סרבנות השמאל הישראלי , אינו נדרש לשאלה אם הדמוקרטיה הישראלית היא הומניסטית או אינםטרומנטליםטית . בעמוד 8 של מוסף השבת של מעריב מאותו תאריך ( 10 . 11 . 95 ) אומר אסא כשר כי "יש פה מקהלה דיסהרמונית גדולה של נציגי הקב"ה עלי אדמות [ ... ] בגלל זה יש צורך במשהו חזק יותר שמחייב את כולם . וזה . "החוק מגדיל מכולם עמוס עוז . "בעיקרו של , "דבר הוא כותב , " המנוול שהתנקש [ ברבין ] לא פעל מכוח עמדתו בבעיית השלום והחזרת . "השטחים כמי שעוסק בבדיונות גם כשהוא מייחס מניעים לאיש הממשי שרצח את רבין , איש שעסק בחתרנות נגד השלום ובהתנכלות לערבים עוד לפני שרצח את רבין , אין פלא שעוז רואה ב"התקפה על שלטון החוק" את עיקר מניעו של הרוצח . ( מוסף הארץ , , 10 . 11 . 95 עמוד . ( 12 נקודת המוצא של ספר זה היא פשוטה . היא טמונה בעובדה שאינה יכולה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help