sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

. history of incest" ( Herman , 1984 ) הניסיון הקליני הראה , כי במהלך הטיפול השוטף נמנעות הנשים מלדבר על הטראומות הקשות . הרציונל של המודל של הרמן מתבסס על כך שלחץ הזמן יאפשר ויחייב עיבוד של גרעין החוויה הטראומטית , שנשארת לא מעובדת ולא מדוברת בהתערבויות ממושכות . הגבלת הזמן נועדה להציע מבנה שיאפשר הכלה של החלקים הרגרסיביים של הטיפול , שנגרמים עקב פתיחה אינטנסיבית של הזיכרונות הכואבים . הקבוצה מספקת הזדמנות להקלה של טראומות העבר , ואפשרות לנשים להשאיר את העבר מאחור ולהמשיך בחייהן . בקבוצה השתתפה תקווה , שבלטה ביופיה , בחוכמתה , ובעיקר בחוש ההומור הנפלא שלה ( למרבה הצער , תקווה עזבה את השיקום בהוסטל והיא עדיין לכודה במעגלי הסמים והזנות . ( באחד המפגשים אמרה תקווה משפט שנחרט עמוק בתוכי : הקבוצה הזו נפלאה . זו הזדמנות ראשונה בחיים שלי לדבר על כל מה שלא דיברתי כל השנים . כל מה שהביא אותי למקום שאליו הגעתי . אבל צריך לעשות קבוצה כזו גם על הזנות . זו הטראומה הקשה ביותר שעברנו . כולנו . אנחנו לא מעיזות לדבר על זה . פה אני מבינה שצריך לדבר על הקטעים הכי קשים . ההשפלה , הכאב . איך היינו עומדות שם בבורסה והיינו עושות משא ומתן עם הקליינטים : מה את נותנת , תמורת כמה כסף . זה הדבר הכי משפיל שיש בעולם . אז לראשונה שמעתי את הנשים מדברות במפורש על טראומת העיסוק בזנות , והבנתי כי משהו מרכזי בחוויה של הנשים נשאר לא מדובר גם במסגרת הטיפולית שלנו . הבנתי שעלינו למצוא דרכים להתמודד עם טראומת העיסוק בזנות . אך לנוכח חומות השתיקה של הנשים , העדר ידע מקצועי בעולם כולו באשר לטראומת הזנות , והיסוס אישי להתמודד עם הנושא , התקשינו לעשות זאת . דבריה של תקווה המשיכו ללוות אותי . שם בקבוצה חדרה להכרתי ההבנה , שקיימת טראומה נוספת , קשה , שלא ניתן לתארה במילים , ( unspeakable ) חוויה קיצונית אף יותר מטראומת ההתעללות המינית בילדות . שנתיים נוספות חלפו עד שהתחלתי את המחקר על הזנות . הייתה לי גישה מיוחדת לנשים - גישה שמעט חוקרים בעולם זוכים לה . בקרב הנשים שעסקו בזנות היה לי "קרדיט" שמקורו בשנים ארוכות של פעילות טיפולית וציבורית למענן . הן הרגישו שהן יכולות לבטוח בי , שאני מצליחה לשמוע אותן מעבר לקירות הזכוכית שהן מציבות בינן

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help