sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

" מה , מתי . "והיכן מתי והיכן היה הפיגוע , מה בעצם קרה , כמה נהרגו וכמה נפצעו ? יתרה מזאת , אופיים האידיאולוגי המוצהר של מעשי הטרור הופך את אמצעי התקשורת לזירה העיקרית שבה נבחנות השאלות הפוליטיות המרכזיות "מי" : "מדוע"ו לא רק מי הם האחראים ומדוע עשו את הפיגוע , אלא גם מה היו הפוליטיקאים שלנו יכולים וצריכים לעשות כדי למנוע אותו , ומה עליהם לעשות עכשיו ? כל אלה הן , כמובן , שאלות עיתונאיות שגרתיות ( ארבעת ה"מם ים" הידועים : מה , מתי , מי ומדוע . ( מה הופך אותן אפוא למיותרות כשמדובר באירועי טרור ? בניגוד לאירועים רגילים , במקרים של מתקפות טרור יש לשאלות אלה משמעות קיומית דחופה : משמעותן החבויה היא - האם אנ » ועצם קיומי בטוחים ? גם תוצאותיהן הפוליטיות הן מקור לדאגה קיומית : האם נהיה בטוחים בפעם הבאה ( מחר ? בשנה הבאה , (? והאם ניתן לסמוך על הפוליטיקאים שלנו שיבטיחו את ביטחוננו ? הטרור מועיד לאמצעי התקשורת את התפקיד העיקרי הן בהצגת שאלות אלה והן במתן התשובות להן . בעקבות מתקפות הטרור , אמצעי התקשורת נהפכו בבירור למוסד החברתי העיקרי שנותנים בו אמון - אם כי לא בהכרח למוסד הראוי ביותר לאמון זה . עקב כל הסיבות האמורות , הטרור נהפך אם לא לתנאי חיוני להשפעה חברתית ופוליטית של אמצעי התקשורת , הרי לפחות לתרומה חשובה לצרכים ולפונקציות של ארגוני חדשות , בעיקר בעידן הטלוויזיה . במילים פשוטות , הטרור ידידותי לתקשורת . עם זאת , אין להסיק מכך שהסיקור החדשותי של אירועי טרור אינו נתקל בהתנגדות והוא משוחרר לחלוטין ממגבלות . תלונתה של מרגרט תאצ'ר על הסימביוזה בין התקשורת לטרור לא הייתה ביקורת לשמה אלא הצדקה לאיסורים שהטיל הממשל הבריטי על ראיונות עם דוברים של H IRA או של זרועו הפוליטית , סין פיין . ( Sinn Fein ) כשאורי אבנרי וענת סרגוסטי ראיינו את יאסר ערפאת בלבנון ב , 1982 הדבר נעשה בניגוד גמור למגבלות המקובלות על התקשורת , לעמדת חלק הארי של הציבור ולחוק הישראלי . כמעט כל הדיווחים על אירועי טרור באמצעי התקשורת של אוכלוסיית , "הקרבנות" אך גם בארגוני החדשות הבינלאומיים , מנוסחים במונחים של זעזוע וגינוי , גם משום שזו

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help