sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

השיח בחברה . מחד , השאלה נוגעת לתפיסת האתיקה של העיתונות כפי שבאה לביטוי בקודים המקצועיים של אגודות מקצועיות שונות . ומאידך היא נוגעת להשפעותיה , כפי שהיא מגולמת בקודים , על עיצובו של האדם בתרבות שלנו , שבה העיתונות ממלאת חלק חשוב בהפצת המידע וביצירת פירושים למידע . אחת הדרכים לבירור הדרישות האתיות שיש להציב לעיתונות היא לברר כיצד תופסת העיתונות את תפקידה במונחים אתיים . זאת ניתן לבצע דרך בדיקת הערכים היסודיים המגולמים בקודים האתיים של העיתונאים , וכיצד הם משקפים את ערכי החברה ומנחים את העוסקים במקצוע . בדיקה כזו של ערכים היא גם בבחינת ניסיון להתחקות אחר הקושי של העיתונאים לצקת תכנים בפרקסיס המקצועי שלהם . לדוגמה : הקודים המקצועיים דורשים מן העיתונאים לדווח על אירועים באופן אובייקטיבי , ולא פעם הם מתחבטים בשאלה מה ייחשב לדיווח אובייקטיבי . הקודים מספקים תיאור של האופי המקצועי של העיתונאי הרצוי ושל ביצוע הפעילות העיתונאית באופן אתי . הם כוללים הנחיות נורמטיביות לעבודה העיתונאית ומבטאים את עמדת מנסחיהם ביחס לתכלית העיסוק העיתונאי ולאמות המידה לעבודה עיתונאית ראויה , י זוהי בעצם האתיקה של העשייה העיתונאית . הארת האתיקה העיתונאית , חשיפתה ועמידה על מקורותיה יכולות לתרום להבנתנו את תפקידה של העיתונות בעיצובו הרוחני של ציבור צ רבניה . בקודים האתיים מנוסחות החובות האתיות שמוטלות על העיתונאים . אלו מופיעות בעיקר כציוויים נורמטיביים שנוגעים למספר היבטים בפעילות העיתונאי : חובותיו כלפי הציבור , חובותיו למלא בדייקנות אחר אמות המידה המקצועיות הנדרשות , וחובותיו המוסריות הייחודיות הנובעות מתפקידו . ( Jamal and Bowie . 1995 ) מנסחי הקודים האתיים אינם דנים בהרחבה ובפרוטרוט באחריות העיתונאים כלפי ציבור הצרכנים . לרוב הם מסתפקים בהצהרות תמציתיות על התכלית הציבורית של השליחות העיתונאית , שהיא לרוב בעלת גוון אידיאולוגי : כמוסד חברתי , העיתונות נוטלת על עצמה משימות חשובות בכך שהיא מפיצה מידע , מציגה מחלוקות , וכן הערות ביקורתיות על החברה . לפיכך , תפקידה של העיתונות להיות אחראית במיוחד על ביטוי השקפות שונות . ( מועצת העיתונות הנורווגית )

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help