sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ניסיונות ליצור מנגנונים חברתיים שיבטיחו את הפעילות הרצויה של בעלי המקצוע . זה בהחלט מזכיר את אופן גישתם של מהנדסים לפתרון בעיות מעשיות , כמו העברת נוסעים מעל נהר גועש . הם מתכננים גשר שיישא את משקלם של הנוסעים , על כלי רכבם , מבלי להתמוטט . רווחת אמונה , כי בכוחה של העיתונות להשפיע על עיצובן של עמדות ודעות בעניינים שונים . הדרישה להטלת צנזורה על פרסום ידיעות , מחד , והמאבק על חופש העיתונות והביטוי מאידך , מבטאים שני קטבים של אמונה זו . לאור זה עולה גם הצורך להגדיר את האתיקה העיתונאית . העיתונאים שולטים על הפצתו של רוב המידע החדשותי לציבור . הם אחראים על העדכון השוטף בעניינים השונים של הקהילה , הם חושפים פנים נסתרות של פעילות השלטון , הם מציגים בפומבי את נבחרי הציבור ועובדיו על שלל תוכניותיהם וביצועיהם , הם עורכים לנו היכרות עם אמנים , אנשי רוח , מתעשרים חדשים או יורדים מגדולתם , פורעי חוק , ספורטאים , פוליטיקאים , אנשי דת - גלריה רחבה של טיפוסים ונרטיבים במרחב התרבותי שלנו ומחוצה לו . נוסף לכך , העיתונאים מציגים פירושים משל עצמם על ענייני השעה , ביניהם פירושים על המרחב המדיני , על המצב הביטחוני , על תופעות חברתיות שונות , על מדיניות כלכלית ושערי הבורסות והמטבע הזר , על אירועי אופנה , תרבות ורוח , ועל אסטרטגיות הניהול והעסקנות של קבוצות ספורט . בזכות עבודתם של העיתונאים אנו מעודכנים יום יום בנעשה בזירות פעילות שונות . המידע שהם מביאים מאפשר לנו להכיר את הקהילה שבה אנו חיים ולהיחשף לעמדות ודעות שונות משלנו . אילמלא התקיים מידע זה היו היצרנים מתקשים להשתלט על שיווק של טלוויזיות או דגנים ; לפוליטיקאים לא היה מושג על קהל הבוחרים שלהם ונטיותיהם התרבותיות ועל תחושותיהם כלפי מדיניות זו או אחרת . הציבור , מאידך , לא היה מסוגל לפקח על פעילות השלטון , והיה מתקשה להחליט בין אלטרנטיבות פוליטיות שונות , שכן הללו לא היו מוצגות . העיתונאים , יחד עם שאר אנשי תקשורת והמורים במוסדות ההשכלה , הם עיקר מקורות המידע שלנו . לעיתונאים יש חלק לא מבוטל בתהליך הסוציאליזציה שלנו בתור בוגרים , בהיותם אחראים לסוגי המידע שנקבל , לצורות הפירוש שלו ולהשפעתו על הנושאים שמרכיבים את סדר היום הציבורי . השאלה המרכזית בספר זה עוסקת בהשלכות האתיות של הפרקסיס העיתונאי , וליתר דיוק , באחריות האתית של העיתונאי על עיצובו של

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help