sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתה דבר התאבדות ומעשי הרס עצמי אחרים אצל ילדים צעירים הינם עובדה קיימת . התופעה זוהתה אצל ילדים בני ארבע ואף קטנים יותר , למרות העדויות לקיומה התעלמו ממנה אנשי המקצוע בפסיכולוגיה ובפסיכיאטריה במשך שנים רבות . בשנים האחרונות גדלה המודעות לתופעה טראגית זו ולמרבה הצער אף עלתה שכיחותה . ספר זה משלב ומסכם את המידע המחקרי , הקליני והתיאורטי הקיים בנושא זה , על מנת להשיג שלוש מטרות עיקריות . האחת , לתאר את מגוון ההתנהגות של הרס עצמי אצל ילדים והיקפה . השניה , להשוות בין הרס עצמי של ילדים מתבגרים ומבוגרים . השלישית , להסביר את השורשים והמניעים של תופעה זו בילדים . כמו כן , יש בספר התיחסות לנושא האבחנה והטיפול . הדיון בענינים אלה מצביע על מספר כוונים . ילדים מגלים כמעט את כל טווח ההתנהגות של הרס עצמי , בדומה למתבגרים ומבוגרים . יש להם הבנה בסיסית ומציאותית של מושג המוות והתהליכים המעורבים בו והם יכולים לתכנן מעשה בזה מתוך מחשבה תחילה והבנת מהות המעשה . יש מספר נטיות אישיות שכיחות בקרב ילדים בעלי נטיות התאבדות , אך הגורמים העיקריים מצויים לא בתכונות אישיות אלא בתנאי חייהם . הגורמים בעלי העוצמה הרבה ביותר טמונים במערכת המשפחתית ובתהליכים משפחתיים הרסניים . תהליכים כאלה עלולים לדחוף את הילד אל ההתאבדות מבלי שיהיה אפילו מודע לסיבות התנהגותו זו . גורמים אלה הם המבדילים העיקריים בין התאבדות ילדים לעומת מבוגרים ובמידה מסוימת גם ממתבגרים . מובן איפוא כי גם האבחנה והטיפול בתופעה נעשים תמיד במערכת המשפחתית הרחבה . הידע וההבנה המצטברת והולכת לגבי התופעה מגובשים לקראת סוף הספר לניסוח מודל תיאורטי כוללני להסברת התאבדות בילדים עם השלכות לגבי טיפול . בפרק א' מתוארת אפיזודה של התנהגות אובדנית של ילדה בת שבע

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help