sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

כת ממשיכים . כל אדם היה בשבילה התחלה חדשה , מחשבה חדשה , עולם חדש . זה גם היה מקור האופטימיות שלה וכוח החיות העצום שלה , האישי והאינטלקטואלי . טענתה העיקרית כלפי הפילוסופים הפוליטיים , מאז אפלטון ועד ימיה , הייתה התעלמותם מתנאי היסוד של הפוליטיקה , כלומר , היותה מתנהלת בקרב בני אדם מרובים ( plural ) ושונים , שכל אחד ואחת מהם יכול לפעול ולהוליד בפעולתו דבר מה חדש ובלתי צפוי לגמרי . בני אדם - לא האדם בלשון יחיד ולא איזו אידיאה מופשטת , אפלטונית , של האדם - חיים על פני האדמה ושוכנים בעולם , היא אמרה . בפעולותיהם מביאים עצמם בני האדם אל המרחב הציבורי , ומערים את עצמם אל תוך רשת לא מוחשית ולא צפויה של " קשרים אנושיים" - רשת המעצימה והמגבילה בעת ובעונה אחת את פעולותיהם . אמונתה בעולם ובענייני אנוש נבעה מן העובדה שאנשים חדשים מצטרפים לעולם בכל שעה ובכל יום , ושכל אחד מהם הוא , singular יחיד במינו , ושכל אחד מהם מסוגל ברעיונות וביוזמות החדשים שהוא מביא איתו , לשנות את סדר הדברים , להטות מהלך היסטורי שנקבע בפעולות של קודמיו . התולדות של אותה רשת של פעולות גומלין אינסופיות אלה בין בני אדם מרובים ושונים הן בלתי צפויות ולא ודאיות , היא טענה , ובהן אצורה ההבטחה המתמדת של שינוי והתחדשות " , גם בימים האפלים ביותר , כאשר נדמה כי אבדה בהם כל תקווה . במשך עשורים רבים , מאז פרסום ספרה על משפט אייכמן , ב , 1963 הייתה חנה ארנדט במעמד לא רשמי של מנודה בישראל , קולה לא נשמע כאן , לא באקדמיה ולא בציבור , ספריה לא תורגמו לעברית , 12 והוטל עליה חרם פוליטי אינטלקטואלי . בעשור האחרון החלו הדברים להשתנות . חוקרים ישראלים , בני הארץ , הונעו מטעמים שונים לחקור את הגותה של ארנדט ולדון בה , הן בהקשר שלה לציונות ולישראל , הן כעומדת לעצמה בתוך המסורת הפילוסופית ומחשבת המאה ה . 20 כנס ראשון , בינלאומי , על עבודתה הפילוסופית של ארנדט נערך בירושלים , בדצמבר , 1997 ומאמרים המבוססים על הרצאות שנישאו בו ראו אור בקובץ בעריכתו של חוקר ההגות 13 היהודית הגרמנית , סטיבן אשהיים , איש האוניברסיטה העברית . בשנת 2000 ראה אור בתרגום לעברית ספרה על משפט אייכמן . ' הקובץ הנוכחי מבוסס על הרצאות שנישאו בכנס שני שהוקדש לעבודתה של ארנדט בישראל , הפעם של חוקרים ישראלים בלבד ,

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help