sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הקדמה : ילדים במצוקה בבית הספר * ישנם אנשים הזוכרים את התקופה שבה ביקרו בבית הספר כאחת התקופות המשמעותיות בחייהם . יש אנשים הזוכרים את בית הספר כמקום שבו קיבלו את הכשרתם לחיים . יש כאלה ( לא רבים , כיום ) הזוכרים את בית הספר - או לפחות אחת או יותר מדמויות המבוגרים שבו - כמקום מגן , חם ואוהב , כעיר מקלט אשר נתנה להם מעין " הזדמנות חדשה" והכרה ביכולתם . אלה גם אלה יישארו מחוץ לדיון הנוכחי . הספר הנוכחי עוסק באנשים אשר חוו את בית הספר כמקום קשה , שמתנהלת בו מלחמת הישרדות , מקום המייצג כאב , חוסר אונים ותחושות של תסכול , פחד ואכזבה . חלקם שרדו אחרי בית הספר והם מרגישים כי הצליחו לייצב את חייהם . חלקם עזבו את בית הספר כשהם מנוכרים לחברה ולעצמם , חסרי ביטחון , נטולי אמון בזולתם , ובתחושה של חוסר ערך עצמי המלווה אותם בהמשך חייהם ומגבילה את חירותם ואת יכולתם לחיות חיים מלאים ויצירתיים . בכוונתנו להציע אלטרנטיבה לאופן שבו בתי הספר מתייחסים למצוקתם של ילדים , מתוך אמונה בכך שעל אף שהמוסד החינוכי עצמו הוא אחד מן הגורמים המרכזיים למצוקה , הוא גם המקום בעל הפוטנציאל הגדול ביותר למציאת מענה אנושי והולם לחלק ניכר ממנה . אמונה זו עומדת בסתירה לתפיסה הרווחת של מרבית המורים ואנשי החינוך , הסבורים כי בית הספר אינו יוצר מצוקה , וודאי שאץ בכוחו לטפל בה . בחרנו להתבונן בקשיים הארגוניים , הפסיכולוגיים והתפקודיים שיש לבתי הספר כגורמים המגבילים את יכולתם של המבוגרים העוברים בהם לקחת אחריות , להרגיש במצוקתם של חלק גדול מן הילדים ולפעול למען הקלתה . הנחתנו היא כי "סירוס" זה של עבודת החינוך , המלווה * לדיון נוסף בנושא זה ראו ספרו של America , MD , 2003 Education : Prolegomena for Radical Schooling , University Press of Lampert , K ., Compassionate or

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help