sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מרכזי מן הסיפור ולעתים רק נגזר באופן אסוציאטיבי מן התמונה שבסיפור , ולדעתנו הוא מייצג פער בין ההתכוונות והאפשרות הגלומות במוסד החינוכי לבין המציאות הקשה בפועל , מבחינת חווייתם הסובייקטיבית של הילדים והילדות הבאים בשעריו . במהלך הדיון נציג כמה מושגים , שאינם חלק מהשפה הבית ספרית המקובלת , בהם "מבוגר , "משמעותי , "חמלה" "לראות , "ולשמוע " טריטוריה" ועוד . השימוש בהם מטרתו כפולה : מחד גיסא , הם מבקשים להציע פרספקטיבה ביקורתית אשר חושפת את הציפייה של הילד ואת זכותו להיראות , להישמע , להתנחם , להיות בקשר מכיל ואמפתי עם מבוגר , אל מול דלותה ובוגרנותה של המציאות הבית ספרית ; מאידך גיסא , הם מבקשים לשמש הזמנה למבוגרים לנסות להקל על המצוקה , לפרום את הניכור , להיענות לכאב ולהילחם בבדידות של הילדים . ייתכן שזו נאיביות , אך אנו מאמינים שבחינת מושגים אלה , הכללתם המחודשת בשיח הבית ספרי והחייאתם במערכת היחסים בין מבוגרים לילדים עשויות לעזור בשינוי המציאות . אנחנו מבקשים להודות לגיורא רוזן , עורך סדרת קו אדום בהוצאת הקיבוץ המאוחד . תודה מקרב לב לאליאב כהן ולצבי ולר על עזרתם בהבאת הספר לדפוס . מעל לכל , אנו מודים למדריכי הרשת החברתית ב"תוכנית , "קןךב שניסיונם ותמיכתם לא רק הולידו את הספר הזה ושימשו לו השראה , אלא גם סייעו בידינו להתגבר על מכשולים רבים בדרך להשלמתו .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help