sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

בחלקו האחרון של הספר מובאת תוכנית התערבות מונעת לגיל הרך המתבססת על ידע זה . פיתחנו אותה במסגרת עבודתנו באוניברסיטה העברית . התוכנית "ללמוד לחיות ביחד" מכשירה גננות ומטפלות לעבודה עם ילדים בקבוצה , במטרה לטפח כישורים רגשיים וחברתיים ולתרום למניעת אלימות בין ילדים . אנחנו תקווה שהידע המובא בספר יעזור להורים לעזור לילדיהם להתמודד טוב יותר עם קשיים ותסכולים ביחסיהם עם בני גילם , ויהווה תחליף לתפיסה הרווחת , שאין להורים ברירה אלא לעודד את ילדם " להחזיר מכות" ו"לא להיות , "פראייר במקרה שילדים פוגעים בו או מציקים לו . אנחנו תקווה שהספר ייתן לאנשי חינוך ואנשי מקצוע אחרים את הידע והתוכנות הנדרשות להפעלת נוכחות והתערבות מתאימה בעת מגעים חברתיים בין ילדים , ובעת שהילדים חווים חוויות רגשיות שונות בקבוצת הילדים . אם נשכיל להביא לשינוי בסביבה החברתית שיוצרים המבוגרים ולשינוי בדפוסי ההתנהגות החברתית של הילדים , תהיה בכך תרומה משמעותית להתפתחותו הרגשית חברתית של כל ילד , ולאקלים הרגשי חברתי של החברה שבה אנו חיים . הספר מיועד להורים לילדים בגיל הרך , לאנשי חינוך ולאנשי מקצוע אחרים ( פסיכולוגים , עובדים סוציאליים , אנשי מקצוע פארא רפואיים , מנחי קבוצות הורים , רופאים ואחרים ) שעובדים עם ילדים בגיל הרך , ולסטודנטים המתמחים בתחומים אלו . הוא מיועד לכל מי שסקרן לדעת יותר על ההתנהגות החברתית של ילדים בגיל הרך ועל האתגרים הניצבים בפניהם בהתפתחותם הרגשית חברתית . כל השמות המופיעים בדוגמאות ובתיאורי המקרים הם שמות בדויים .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help