sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה ילדים לא נולדים אלימים ההחלטה לכתוב את הספר הזה נובעת מדאגה עמוקה לעלייה בשכיחות של מקרי אלימות בין ילדים צעירים , בעולם וגם בחברה הישראלית . ילדים לא נולדים אלימים . אנחנו המבוגרים - הורים , אנשי חינוך והחברה בכללה - נקבע אם ובאיזו מידה ילדינו יפתרו קונפליקטים בדרכים כוחניות , או לחילופין יגלו הבנה והתחשבות , אמפתיה ועזרה הדדית . על כולנו מוטלת האחריות למנוע התפתחות של אלימות ובמקומה לעזור לפתח בין ילדים יחסים חברתיים יותר הרמוניים ופחות כוחניים . ספר זה נולד מדאגה נוספת : ילדים צעירים שוהים מדי יום במשך שעות ארוכות במסגרות חינוכיות . מה בדיוק קורה להם כשהם במעון ובגן ? אילו חוויות רגשיות וחברתיות עוברות עליהם , ואיך אנחנו , כחברה , יכולים להשפיע על איכות המגעים שלהם עם ילדים אחרים בני גילם ? ההשתלבות של הילד בחברת הילדים בגן ובמעון היא בבחינת צעד ראשון להשתלבותו בתרבות . בישראל שולחים הורים למעון תינוקות בני ארבעה חודשים , שמבלים שם לעתים עם עוד כ 25 ילדים בני גילם במשך 8 9 שעות מדי יום . בגיל שנתיים נוכל למצוא אותם כבר בקבוצות של 35 ילדים , וכן בגיל הגן , כשהם בני 3 . 5 יש ילדים שמבלים בקבוצה גם בשעות אחר הצהריים - בחוג או בצהרון . כלומר , כבר בגיל צעיר מאוד נדרשים הילדים להסתגל לחיי קבוצה ולשהות ממושכת בה , כשהכישורים החברתיים והרגשיים שלהם עדיין אינם בשלים דיים . אנו יודעים היום ממחקרים רבים , כי לחיי החברה בקבוצה יש השלכות חשובות - לחיוב ולשלילה - על שלומו של הילד וחוויותיו הרגשיות , ועל התפתחותו הרגשית והחברתית בהמשך חייו . חשוב שידע זה יהיה זמין להורים ולאנשי מקצוע העובדים עם ילדים בגיל הרך . הדיון בהשפעות של המסגרות החינוכיות על הילד מתמקד לרוב בתהליכי למידה ורכישת יכולות קוגניטיביות . ואילו אחד היעדים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help