sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:982

( המשך ) המדינה טענה כי לא ניתן לבלול בפרויקט את היישובים הערביים הנמצאים ברמה החברתית הכלכלית הירודה ביותר , כפי שביקשה העתירה . במקום זאת , המדינה הבטיחה לשלב יישובים ערביים בהדרגה . בית המשפט הסכים בפסק דינו עם גישת המדינה , ודחה את בקשת העותרים לכלול מיידית את היישובים הערביים העניים ביותר במסגרת הפרויקט . בית המשפט הוסיף כי על משרד השיכון להקצות ליישובים ערביים 20 ° 0 / מהתקציב של תחום החינוך שבפרויקט שיקום שכונות . " ככלל , הפער בין הרטוריקה של בית המשפט לבין פעולות הרשות המבצעת ברור וגלוי . בית המשפט מרבה לצטט את עצמו בהקשר חשיבותו ונעלותו של עקרון השוויון , בעוד התנהלותה של הרשות המבצעת רחוקה מעיקרון זה , בין אם שהיא מצהירה על חשיבותו ובין אם לאו . גם בפסק הדין בעניין פרויקט שיקום שכונות חזר בית המשפט על דברי עצמו ופיאר את חשיבותו ויסודיותו של עקרון השוויון בשיטת המשפט : " נראה כי אין צורך לשוב ולהרחיב דברים על כך שעקרון השוויון הוא ערך יסוד בשיטתנו המשפטית , וכי עומד הוא בבסיס משטרנו הדמוקרטי . נוכח מעמדו מחייב 99 המדינה טענה גם שהעתירה מיותרת משום שהממשלה החליטה , ביום , 24 . 10 . 2000 להפעיל תוכנית פיתוח מקיפה לציבור הערבי שעלותה 4 מיליארד ש"ח . במהלך העתירה התברר כי תוכנית זו אינה חופפת את התחומים של פרויקט שיקום שכונות וכי היא אינה מיושמת .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help