sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:974

המתחשב בזכויות ובצרכים של אותר , אוכלוסייה בהווה ובעתיד . אך כאמור , לא כך תופסת " המינהלת לקידום הבדואים" את תפקידה ; המנהלת תופסת את תפקידה כמי שגואלת קרקעות למען המדינה , והמדינה על פי תפיסה זו מולאמת לזכותו של עם אחד בלבד . מי שהיה יושב ראש ועדת השרים המיוחדת לעניין הבדווים בממשלת ברק , השר מתן וילנאי , תיאר במהלך עדותו לפני ועדת אור את ייעודה ותכליתה של אותה "מינהלת לקידום : "הבדואים " ונקודה נוספת , שגם אותה העליתי , זה המגזר הבדואי בנגב . המגזר הבדואי בנגב , יש תופעה מאוד מעניינת . יש לו הקצאה של כמאתיים מיליון שקל בשנה . זה לא כסף , זה הרבה כסף . מחציתו לערך מדי שנה מוחזרת חזרה . קצת פחות ממחצית מוחזרת חזרה לאוצר , כי זה עושה , כי זה מיועד לפיצויים להסדרי קרקעות , ומכיוון שאין הסדרי קרקעות , הכסף הזה חוזר חזרה "" . בצדק איפוא מציינת ד"ר טובי פנסטר ( Fenster ) כי על הרשויות לאמץ גישה תכנונית אחרת כלפי האוכלוסייה הערבית בנגב , כזאת שתבטיח את זכויותיהם בהווה ואת זכותם לפיתוח הוגן מצד הרשויות : development as the Jewish population . " 78 develop their settlements with the same freedom and to the same level of citizenship , recognizing their landownership claims , and allowing them to would treat them equally by allowing them their own definition of spaces of Bedouin to participate in dictating the changes in their living environment . It "I argue that an egalitarian approach to development would have permitted the גם בתחום החינוך ניתן למצוא בעייתיות מיוחדת בכל הנוגע בכפרים הלא מוכרים בנגב . החינוך באותם כפרים נשלט ומנוהל על ידי גוף הנקרא "רשות חינוך לבדואים , '' שנוסדה על ידי משרד החינוך בשנת . 1981 אותה רשות היתה אמורה להוות תחליף ל"רשות חינוך מקומית" הקיימת ברשויות מוניציפליות , הואיל ובכפרים הלא מוכרים אין רשות כזאת . 77 ראו עדותו של השר לשעבר וילנאי לפני ועדת אור מיום 78 . 3 . 1 . 2002 ראו : . T . Fenster & O . Yiftachel eds ., 1997 ) 291 , 297-298 Development" Frontier Development and Indigenous Peoples ( London , Pergamon , T . Fenster "Spaces of Citizenship : the Bedouin and Israeli Frontier

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help