sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:942

מכתבים והודעות כתובים בשפה חדשה שמקורה בגברים ונשים הנאבקים , מתוך מחבואיהם ההרריים באיזור נידח בעולם הזה , בסדר העולמי החדש . מדברים בשפה אשר שחזרה את תמימותה הראשונית ואת האמת , על עולם המכיל את כל העולמות ועל המוסר בכלכלה ועל החלום של שינוי החיים . ואילו סגן המפקד מרקוס ממשיך , כשביד אחת הוא מחזיק מקטרת ובשנייה ספר , להציב את שאלותיו הנאיביות : ' כיצד ניתן להשלים בין הפיתוח הכלכלי והמאבק נגד הפערים החברתיים ? כיצד ניתן להיפטר מהפרדוקס שמדינה מתעשרת אך אוכלוסייתה נעשית ענייה יותר ? מדוע כיבוד הדמוקרטיה אינו מניע את הממשלות להתערב בסוגיות העבודה , השיכון , הבריאות והחינוך כדי לתקן את הפערים החברתיים השערורייתיים " ? ( פ' טרבולסי שיבוט לאמנות המודרנית במוזיאון ניו יורק . ( א . מבוא מאמר זה עוסק בזכויות חברתיות וכלכליות של המיעוט הערבי בישראל . לכאורה , אין קשר בין זהותה של קבוצה לבין מעמדה הכלכלי , שכן מקור מעמדה הכלכלי הנחות של אותה קבוצה יכול להיות בהתנהלות של כוחות השוק החופשי , שאינם מבחינים בקבוצות כלשהן . יתר על כן , הכוחות הדומיננטיים בשוק אמורים , על פי ניתוח מסוים , לפעול למען מקסום הרווח שלהם , או לכל הפחות שעתוקו , ללא קשר לזהותה של קבוצה זו או אחרת . נוסף על כל אלה , מה פשר הביטוי "זכויות חברתיות וכלכליות של ? "מיעוט האין זכויות חברתיות וכלכליות זכויות אינדיווידואליות , כלומר נטולות קשר ותלות בקבוצה כלשהי בחברה ? אכן , אין משמעות מיוחדת לזכויות חברתיות וכלכליות של קבוצה מסוימת , כולל המיעוט הערבי הפלסטיני בישראל . עם זאת יש משמעויות ופיתוח של זכויות בכלל , לרבות זכויות חברתיות וכלכליות , של מיעוט שהוא גם יליד הארץ . ( Native ) המיעוט הערבי בישראל הינו מיעוט כזה , כלומר מיעוט שאינו שונה מבחינה תרבותית בלבד , כפי שקבוצות מהגרות יכולות להיות , אלא גם כזה שיש זיקה מיוחדת בינו לבין הארץ , זיקה שהיא מקור למתח בינו לבין השלטון , הנתפס כמכונן עוול היסטורי ונוכחי לאותה קבוצה . מתח זה אינו בלתי פתיר , והתייחסות לאפשרויות פתרונו חורגת מהיקף מאמר זה . הניסוח של "שוני תרבותי" יכול להוביל חלק מהקוראים למסקנה כי מדובר גם בשוני ערכי . מסקנה זו אינה נובעת מהשוני התרבותי , היכול להכיל בתוכו מערכות ערכיות שונות בכל קבוצה תרבותית .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help