sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:908

רשות מקומית , ( או שקיומם העתידי בטוח ברמת ודאות גבוהה ( כגון תאגידים ציבוריים סטטוטוריים . ( החיסרון הבולט של שיטה זו הינו הנטל הכלכלי הישיר והמהותי שהתשלום הפנסיוני מטיל על תקציבם השוטף של גופים אלה ; נטל שטופח וגדל לא רק עם חלוף הזמן והגידול באוכלוסיית הגמלאים , אלא גדל גם עם העלייה בתוחלת החיים והעלייה ברמת השכר במשק . מצב דברים זה גרר באופן טבעי לחצים פוליטיים כבדים על מערך הפנסיה התקציבית ונםיונות חוזרים ונשנים לפגוע בזכויות המבוטחים מכוחה או לצמצמן . תוצאה נוספת של לחצים אלה היא המגמה לעבור מפנסיה תקציבית לפנסיה צוברת . זו האחרונה דומה במהותה הרבה יותר לקרן חיסכון פרטית : ניהול כספי הפנסיה מוצא מידי המוסד המעביד ומתקציבו ומנוהל על ידי קרן פנסיונית או תאגיד פיננסי המנוהל באופן עצמאי ; החשבון הפנסיוני הינו אינדיווידואלי , והמעביד והעובד מפרישים אליו מדי חודש בחודשו סכום קבוע ומוסכם מראש ; הזכאות הפנסיונית נקבעת בסופו של דבר באופן אישי לכל עובד בהתחשב , בין היתר , בהפרשות בפועל לאורך השנים , בהוראות התקנון של הקרן ובביצועיה הפיננסיים . המגמה בישראל של זניחת הפנסיה התקציבית ( כולל במגזרים ציבוריים כגון רשויות מקומיות או עגפים של השירות הציבורי ) ומעבר לפנסיה צוברת מחייבת מתן תשומת לב והסדרה משפטית מפורטת ויסודית יותר של מערך הפנסיה הצוברת על בסיס הקווים שתוארו לעיל . הבעיות המורכבות הללו לא נעלמו מעיניהם של מעצבי המדיניות בישראל . כבר בשנות השישים החלו מתגבשות הצעות לרפורמות בשוק הפנסיוני הישראלי , לצד קריאה לחקיקת חוק פנסיה ממלכתי . במקביל , למן שנות השמונים החלה עולה על סדר היום הציבורי המודעות לגרעונות האקטואריים המשמעותיים שצברו קרנות הפנסיה ההסתדרותיות , וכן להיקפי המחויבות התקציבית של המדינה לתשלומי פנסיה תקציבית . גרעונות מצטברים 39 הדבר תלוי גם בצורת ההצמדה של תשלומי הפנסיה . ברשויות מקומיות מסוימות , 50 % מתשלומי הארנונה משמשים לתשלום פנסיה לעובדי רשויות שפרשו > מדברי מוטי מרוז , סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר , בכנס בנושא פנסיה שהתקיים ביום , 19 . 1 . 2000 כפי שהם מובאים אצל מרגליות , להל ן הערה , 42 בע' . ( 538 40 ראו גל ופסח , לעיל הערה , 17 בע' . 125 41 לצורך קבלת מושג כללי , לפי אחת ההערכות , החבות האקטוארית של המדינה בגין כל עובדיה נכון לשנת 1997 עמדה על כ 184 מיליארד ש"ח . ראו ח' ביאור , מ' בסוק וסי פרץ '' מדרגת פרישה ועד רשת הביטחון" הארץ . 8 . 2 . 1999 הגרעונות של קרנות הפנסיה הוותיקות , נכון לשנת , 1994 עמדו לפי הערכות האוצר על כ 31 מיליארד ש '' ח , סכום שהיווה כ 30 ° / 0 מהתחייבויות הקרנות , ראו גי לוריא "משבר הפנסיה בפרפסקטיבה בץ לאומית '' רבעון

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help