sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:880

עבודה וללא תשלומי פנסיה כאחד עד לגיל הפרישה המוצע החדש . זאת בהתחשב בעובדה שנשים מבוגרות הן אוכלוסייה ששוררת בה אבטלה בשיעורים גבוהים יחסית . נשים אלו עלולות להיוותר ללא מקור הכנסה עד הגיען לגיל הפרישה ( המאוחר יחסית , ( שבו קמה הזכאות לתשלומי פנסיה . גם חוקים נוספים שתכליתם להבטיח רמת קיום מינימלית כוללים הסדרים שפרטיהם לגבי גברים ונשים שונים . אחד החשובים שבהם הוא חוק הבטחת הכנסה , , 1981-א"תשמ המעניק גמלה לזכאים שהכנסתם אינה עולה כדי המינימום שנקבע בו . חוק זה , שחשיבותו לגבי נשים שרמת הכנסתן נמוכה הינה ברורה , משקף אף הוא את ההבחנה הקיימת בין גילאי הפרישה של נשים וגברים , מאחר שגיל הפרישה הוא הגיל המרבי לזכאות ( בסעיף > 2 א . « 40 נוסף על כך , סעיף ( 5 ) 2 לחוק מקנה את הזכות להבטחת הכנסה לאם שבהחזקתה ילד צעיר , אך לגבי גבר הוא מתנה אותה גם בכך שהוא "הורה , "יחיד ואילו לפי סעיף ( 6 ) 2 לחוק , הזכות מוקנית ל"אלמנה ואם לילד שנמצא עמה , "ובהחזקתה אך לא לאלמן . הבחנות אלה מקילות לכאורה עם נשים , אך משקפות למעשה את חלוקת התפקידים המסורתית במשפחה . הן מיועדות להבטיח קיום מינימלי לנשים המטופלות בילדים קטנים והמוגבלות מטעם זה במציאת עבודה . בהתאם לכך , אימהות לילדים קטנים הוכרו כזכאיות להבטחת הכנסה גם אם אינן עובדות . שאלה נפרדת היא אם נשים שלהן ילדים גדולים יותר ( מעבר לגיל הקבוע בחוק ) יכולות להיות פנויות לעבודה , ובהתאם לכך אינן צריכות להיות זכאיות להבטחת הכנסה אם סירבו לעבודה שהוצעה להן ; זאת בהתחשב באורכו של יום הלימודים הנוהג במערכת החינוך ובגיל הזכאות לחינוך חינם . חשוב להוסיף כי יישומו של חוק הבטחת הכנסה כולל תנאים המקשים על ניעות ( מוביליות ) חברתית , ולכן פוגעים יותר בנשים באופן יחסי . כך , למשל , סעיף ( 4 ) 3 לחוק מסייג את הזכאות על פיו לתלמידים במוסדות שנקבעו בתקנות . בפועל , סייג זה מתייחס לכל המוסדות להשכלה 81 להלן ; חוק הבטחת הכנסה . 82 סעיף ( 5 ) 2 לחוק הבטחת הכנסה התייחס במשך שנים רבות לגיל שבע . אולם כחלק ממדיניות של "הקשחה" בתנאי הזכאות להבטחת הכנסה , הורד הגיל לשנתיים . ראו סעיף 02 ) 17 א < 50 לחוק ההסדרים במשק המדינה ( תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנת הכספים , ( 2003 . 2002-ג"תשס השאלות הנשאלות לגבי יכולתה של אם המטופלת בילדים רכים למצוא עבודה שממנה תתפרנס ( יכולת שעליה מבוססת ההצדקה לסיוג זכאותה להבטחת הכנסה . ( מתעוררות ביתר שאת בהקשר זה . הורדת גיל הילדים שטיפול בהם מקנה זכאות להבטחת הכנסה מתעלמת מהיעדר זכאות לחינוך חינם לילדיהן של האימהות הנדרשות כעת לצאת לעבודה . עתירה בעניין זה הוגשה בסיועה של עמותת איתך . ראו בג"צ 1433 / 03 בחטין נ' משרד האוצר ( עתירה תלויה ועומדת . (

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help