sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:879

לצורך רכישת זכויות פנסיה מלאות היה מציאותי יותר ביחס לגברים , שהשתתפותם בשוק העבודה אינה נקטעת בשל אילוצים של גידול ילדים . בהקשר זה יש להוסיף כי האפשרות של פרישה בגיל שישים נעשתה יתרון רק מאז היה גיל זה לגיל פרישה אופציונלי לנשים , להבדיל מגיל פרישה מחייב . כעבור זמן הוכנסה רפורמה מקיפה בנושא של גיל פרישה עם חקיקתו של חוק גיל פרישה , . 2004-ד"תשס הדיונים שליוו את חקיקתו של חוק זה חזרו ונדרשו להבחנה המסורתית בין גילאי הפרישה של נשים וגברים . הצעת החוק בנושא כיוונה להשוואה מלאה של ההסדרים בכל הנוגע בגיל הפרישה , שהועמד בה על שישים ושבע . אולם , בסופו של דבר , החוק שהתקבל שימר את ההבחנה הקיימת וקבע כי נשים יהיו זכאיות לפרוש בשלב מוקדם יותר , אם כי לא יהיה ניתן לחייבן לעשות כן . ארגוני הנשים שנאבקו נגד ההשוואה המלאה של גילאי הפרישה התבססו על הטענה שזו עלולה להותיר נשים מבוגרות רבות ללא ( תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב והמדיניות הכלכלית לשנות הכספים 2003 ו , ( 2004 . 2003-ג"התשס 77 ראו עניין נבו , לעיל הערה , 27 ובעקבותיו - חוק גיל פרישה שווה לעובד ולעובדת , 1987-ז"תשמ ( להלן : חוק גיל פרישה שווה . ( גם לאחר חקיקתו של חוק זה התבססו תוכניות של עידוד פרישה מוקדמת , לעיתים , על ההנחה של פרישת נשים בגיל שישים , תוך התעלמות מן הבררה העומדת להן בחוק לבחור בפרישה בגיל . 65 בבג"צ 6845 / 00 ניב נ' בית הדין הארצי לעבודה , פ"ד נו 663 < 6 > ( להלן : עניין ניב , ( ניתן פסק דין עקרוני ששלל הפליה בין גברים לבין נשים בהקשר של עידוד פרישה , תוך דחיית ההסתמכות על ההסדר החוקי שמכיר באפשרות של פרישת נשים בגיל שישים . נפסק כי הפליה כזו מנוגדת לתקנת הציבור , ועל כן בטלה . 78 להלן : חוק גיל פרישה . 79 הצעת חוק גיל פרישה , . 2003-ד"תשס 80 סעיף 25 לחוק גיל פרישה מבטל את החקיקה המוקדמת שהשוותה את גיל הפרישה של נשים ( ונזכרת לעיל בהערה . < 77 סעיף 3 לחוק מורה כי אשה זכאית לפרוש בגיל שישים ושתיים , ואילו לפי סעיף 4 לא ניתן לחייב עובד או עובדת לפרוש לפני הגיעם לגיל שישים ושבע . לאמיתו של דבר , החוק טומן בחובו את הגרעין לדחיית הגיל שבו יהיו נשים זכאיות לפרוש לשישים וארבע , משום שהוראת סעיף 3 הוכפפה לאמור בפרק ד , שכולל מנגנון לעדכון גיל הפרישה של נשים שנולדו לאחר שנת . 1950 הסעיף קובע עוד כי עניין זה יוסיף וייבדק על ידי ועדה ציבורית , שהמלצותיה ישמשו בסיס להחלטה של שר האוצר באישור ועדת הכספים של הכנסת . ללא החלטה עדכנית של ועדת הכספים בנושא יהיה גיל הפרישה לפי האמור בחלק ב לתוספת לחוק . משמעותה של קביעה זו היא דחיית הגיל שבו יהיו נשים זכאיות לפרוש , באופן הדרגתי , עד לשישים וארבע ( לגבי ילידות 1953 ואילך . (

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help