sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:850

ואובייקטיבי ככל הניתן , ובד בבד מאפשר למעביד לשלם פחות משכר המינימום , על פי מפתח שנקבע , לאותו עובד . לסיכומו של חלק זה ניתן לומר כי במרכזו עומדת ההכרה בחובה של עריכת ההתאמה בעבודה כאמצעי להשגת שוויון , וזאת בדרך של שכלול הגדרת האיסור על הפליה . במקביל נעשה ניסיון מצד המחוקק ומחוקק המשנה לנקוט בפעולות משלימות שיגבירו את שילובם של עובדים עם מוגבלות במקומות עבודה נורמטיביים , וזאת באמצעות הסדרת תשלום של שכר מינימום דיפרנציאלי ועידוד מעסיקים של עובדים עם מוגבלות . הסדרים אלה יש בהם הכרה בשונות של עובדים עם מוגבלות , וזאת מבלי לדחוק אותם למקומות עבודה נפרדים ומבלי להרחיקם מסביבת עבודה נורמטיבית . ד . זכויות חברתיות של אנשים עם מוגבלות - אסטרטגיות לשינוי השאלה עד כמה נכון לעשות שימוש בהליכים משפטיים ובשימוש בשיח הזכויות על מנת לקדם את זכויותיהן של קבוצות מיעוט נידון בהרחבה בספרות העוסקת במשפט ושינוי חברתי . בחלק זה אבקש להתרכז בשתי טענות המועלות כנגד שיח הזכויות בהקשר זה . אחת הטענות המרכזיות בעניין זה הינה כי פנייה לחוק ולהליכים משפטיים , תוך הישענות 97 תקנות 7-3 לתקנות שכר מינימום . לגבי עובדים עם מוגבלות המועסקים במפעלים מוגנים , חוק שכר מינימום קובע כי שכר מינימום ישולם רק במפעלים שנקבע לגביהם כך בתקנות , ותקנות בהקשר זה טרם תוקנו . ראו חוק שכר מינימום , סעיף > 17 א : < "הוראות חוק זה יחולו לגבי עובדים שיש להם מגבלות גופניות , נפשיות או שכליות המועסקים במפעלים מוגנים שאוצר המדינה משתתף בתקציבם , בין אם מלאו להם 18 שנים ובין אם לאו , אם קבע כך שר העבודה והרווחה בתקנות , באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת , דרך כלל או לסוגים ; בתקנות כאמור יכול שייקבע שכר מינימום הנמוך מהאמור בחוק זה 98 " . ראו למשל : . note 13 ; Southworth , supra note 13 Scheingold , supra note 13 ; Lopez , supra note 13 ; Rosenberg , supra 99 קיימות ביקורות נוספות על השימוש במשפט לשם השגת צדק חברתי , ובכללן שהמשפט יוצר אשליה כי עצם ההכרה בזכויות היא ההישג המרכזי - אשליה המסיטה את המשאבים מן המאבק הציבורי ; קשיים רבים כרוכים ביישום ובהוצאה לפועל של הכללים שהוכרו במשפט ; המשפט אינו יכול להתמודד עם חילוקי דעות בתוך קבוצה בהיותו מבוסס על ייצוג יחידני , ועוד .

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help