sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:829

מעשיים בתחום הזכויות החברתיות , שבו המדינה מתבקשת להעניק שירותים ייחודיים לקבוצה מוגדרת . יש להכיר איפוא במחיר של הסדרה מסוג זה . > ד < השילוב במסגרות נורמטיביות : נושא השילוב מצוי בליבו של המאבק לשוויון של אנשים עם מוגבלות . בעת חקיקת החוק נקבעו הוראות אחדות שמהן ניתן ללמוד על רעיון השילוב העומד בבסיסו . סעיף 2 לחוק , המגדיר את מטרותיו , קובע כי החינוך נועד בסופו של דבר להקל על שילוב הילד בחברה ובמעגל העבודה , אך הסעיף האופרטיבי העוסק בכך הוא סעיף > 7 ב , < המורה כי : "בבואה לקבוע השמתו של ילד בעל צרכים מיוחדים , תעניק ועדת השמה זכות קדימה להשמתו במוסד חינוך מוכר שאינו מוסד לחינוך . "מיוחד בהמשך הוא מורה שאם החליטה על השמה במוסד חינוך רגיל , "תמליץ הועדה על טיפולים או שיעורים מיוחדים שיינתנו לו באותו מוסד" ( םעיף קטן > ג . « הבעייתיות בתחום זה נוצרה בשל המדיניות שהפעיל משרד החינוך שלפיה זכאות לשירותי חינוך מיוחד הוכרה רק במסגרות החינוך המיוחד > בין אם מדובר בבית ספר לחינוך מיוחד ובין אם בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל . ( הפרקטיקה שהתפתחה בתחום זה הולידה הבחנה בין ילדים שעניינם מועבר לוועדת השמה הפועלת לפי חוק החינוך המיוחד , ואשר יכולה לקבוע את זכאותם לקבל שירותי חינוך מיוחד בבתי םפר או בכיתות מיוחדות , לבין ילדים שעניינם נידון והוכרע על ידי "ועדות , "שילוב שהן ועדות לא פורמליות שעסקו בשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוך רגילות והמליצו על מתן סיוע שעות" ) חינוך ( "מיוחד במסגרות אלה . פרקטיקה זו נבעה ממחלוקת משפטית בנוגע לפרשנות של חוק חינוך מיוחד : מצד אחד , סעיף 2 לחוק קובע כי ילד בעל צרכים מיוחדים זכאי לחינוך מיוחד חינם במוסד לחינוך מיוחד באיזור מגוריו , אך מצד אחר עמדו הוראות סעיפים > 7 ב < ןזזט ; הנזכרים לעיל , שהשתמע מהן כי יש לתת העדפה להשמה במסגרת חינוך רגילה ולהמליץ על "טיפולים ושיעורים מיוחדים" שיינתנו לילד באותה מסגרת רגילה . במשך שנות התשעים היו מקרים אחדים שהגיעו לידי התדיינות בעניין זה לפני בית המשפט העליון ונפתרו ברמה הפרטנית , בדרך כלל באמצעות פשרה והסדר בעניין הנידון . המצב המשפטי בסוגיה זו נותר לא ברור עד שהוגשה עתירה לבג"צ מטעם ארגון ית"ד ( ארגון ילדי תסמונת דאון ) וחמישים וארבע משפחות לילדים עם תסמונת דאון . עתירה זו עוררה את שאלת זכאותם לקבלת שירותי חינוך מיוחד במסגרת כיתות רגילות . בבג"צ 2599 / 00 ארגון יתד נ' משרד החינוך התבקש בית המשפט העליון להכריע בשאלה הבאה ( כהגדרת בית המשפט ] " : ( האם ] ילדים בעלי צרכים מיוחדים זכאים לחינוך מיוחד חינם במוסד או

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help