sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:827

חוק ישראלי דומה מאוד במתכונתו לחוק האמריקאי . אף כי תהליך יישומו של החוק ארך שנים מספר ( תחילת יישומו נדחתה משנה לשנה , ובסופו של דבר החלה רק בשנת הלימודים תשנ"ב , ( עצם חקיקתו אפשרה להורים ולארגוני זכויות שונים לפעול בשנים שלאחר מכן ליישם , לבקר , לפתח ולהרחיב את הזכות לחינוך לילדים עם צרכים מיוחדים , תוך עיגונה בדבר חקיקה מרכזי . > ב < הגדרת המונח "חינוך" לילדים צם מוגבלויות : העיון בהגדרת המונח "חינוך" בחוק חינוך מיוחד מגלה מייד כי אין מדובר בהגדרה המקובלת של מושג זה . סעיף 1 לחוק קובע כי " חינוך" מוגדר כ"הוראה , לימוד וטיפול שיטתיים הניתנים לפי חוק זה לילד בעל צרכים מיוחדים , לרבות טיפולי פיזיותרפיה , ריפוי בדיבור , ריפוי בעיסוק וטיפולים בתחומי מקצועות נוספים שייקבעו ולרבות שירותים נלווים , הכל לפי צרכיו של הילד בעל הצרכים ; "המיוחדים " שירותים נלווים" מוגדרים כ"שירותי הסעד , וארוחות , עזרים מסייעים , שירותים רפואיים , פארא רפואיים , פסיכולוגיים וסוציאליים , וכל שירות אחר שהשר קבע בצו , בהתייעצות עם שר הבריאות או עם שר העבודה והרווחה , לפי . "העניין מכאן שילד בעל צרכים מיוחדים זכאי לשירותים נוספים על אלה שילד "רגיל" זכאי להם . ( סעיף 3 לחוק קובע זכאות זו : "ילד בעל צרכים מיוחדים זכאי לחינוך מיוחד חינם במוסד חינוך מיוחד (" ... הגדרת החינוך המיוחד באופן רחב , הכולל גם טיפולי פיזיותרפיה , הוראה מתקנת , טיפול פסיכולוגי וטיפולים מקצועיים אחרים , משקפת את ההבנה כי על מנת שילד עם צרכים מיוחדים יפיק את המירב ממערכת החינוך , יש להגדיר את החינוך שהוא זכאי לו באופן שונה משל ילדים אחרים שאינם נזקקים לכך . ניתן לראות בהגדרה זו ביטוי של רעיון " המענה ההולם" שהוזכר לעיל , אם כי מובן שניתן גם לטעון כי מדובר ב"התאמה" של המושג חינוך למצבם ולצורכיהם של ילדים עם מוגבלות . כך או כך , חוק חינוך מיוחד מבטא תפיסה של שוויון מהותי , ולא פורמלי . > ג < אבחנה מבדלת - זכאות לחינוך מיוחד : על מנת שילד יוכל ליהנות משירותי חינוך מיוחד , הוקם מנגנון שזכאות זו נקבעת באמצעותו . זה טיבם של שירותים "מיוחדים" הניתנים על ידי הרשויות , שתנאי לקבלתם היא עמידה בתנאים מוגדרים . לצורך זה הוקמו בחוק ועדות השמה שתפקידן לקבוע את זכאותו של ילד עם צרכים מיוחדים לחינוך מיוחד . " ועדות ההשמה הן ועדות מקצועיות בעיקרן , ותפקידן לערוך אבחנה מבדלת ולקבוע אם הילד עונה 33 במקרים שאין בהם מחלוקת בין ההורים לבין אנשי מקצוע וכאשר מדובר במוגבלות קשה , ניתן להעביר ילד למסגרת חינוך מיוחד גם ללא ועדת השמה ( סעיף ) 7 א < 1 > 1 ( לחוק . (

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help