sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:732

מול תחנות הדלק . < שנית , הן משקפות את העלות העקיפה של הסעדים , דהיינו המשמעות החברתית של הסטת התקציב הממשלתי מייעדים אחרים ליער נשוא העתירה . זיהום מתחנות דלק אינו הבעיה הסביבתית היחידה שהחברה הישראלית מתמודדת עמה , וכיוצא בכך גם משרדי הממשלה השונים . אכן , שאלות אלה , הנוגעות לדרך הראויה שבה חברה צריכה להקצות את משאביה המוגבלים , הן שאלות קשות שבתי משפט העדיפו באופן מסורתי לא להתמודד איתן . קביעת סדרי העדיפויות בחלוקת המשאבים הקולקטיביים נתפסה כעניין פוליטי שראוי שיוסדר על ידי המוסדות הפוליטיים של החברה הישראלית - הכנסת והממשלה . כך , למשל , ציינה השופטת נתניהו בבג"צ 3472 / 92 ברנד נ' שר התקשורת : " בית המשפט לא יורה לרשות כיצד להקצות ולחלק את משאביה . חיוב בהוצאה למטרה מסוימת חייב לבוא על חשבון מטרה אחרת , אולי חשובה ממנה , או אולי על ידי הגדלת התקציב שינתן לה על ידי אוצר המדינה ואשר חייב יהיה להעשרת על חשבון תקציבים שנועדו למטרות אחרות , אולי חשובות יותר . בית המשפט אינו הגוף המוסמך לעסוק ואינו יכול לעסוק בהקצאת משאביה של חברה " . בעניין אחר , שבו התבקש בג"צ לבטל סעיפים אחדים בחוק התקציב , קבע השופט חשין 20 בדומה לכך : " ואולם גם אם אמרנו - ואכן נאמר - כי חוקי היסוד החדשים פורשים את ביקורתם גם על חוק התקציב , אין ספק כי ביטול הוראות בו כבלתי חוקתיות יהא חזון מאוד בלתי נפרץ . אכן , חוק התקציב אמור לשקף מדיניותה של ממשלה ( לשנה אחת < וקביעת המדיניות ניתנה - מעיקרו של דין - לממשלה ולכנסת . השיקולים 18 כך אכן נהג בית המשפט העליון בעניין דומה לבג"צ 5488 / 01 אדם טבע ודין אגודה ישראלית נ' שר הבריאות > טרם פורסם , ( תקדין עליון . 364 < 1 > 2002 בעניין זה עתרה עמותת אדם טבע ודין לבג"צ בתביעה כי יורה לשר הבריאות , נציב המים והמשרד לאיכות הסביבה לעשות שימוש בסמכותם בכל הקשור לטיפול בזיהום מי התהום בגוש דן . בית המשפט סירב להיעתר לבקשה , והסתפק בחיוב המשיבים למסור מידע לעותרת . אני מודה לעורכת דין אלונה קארו יפת על שהפנתה את תשומת ליבי לפרשה זו . 19 בג"צ 3472 / 92 ברנד נ' שר התקשורת , פ"ד מז . 153 , 143 < 3 > ראו גם בג"צ 179 / 79 אבו קרן סלימאן נ' מינהל מקרקעי ישראל , פ"ד לד , 567 ( 4 > ובג"צ 6153 / 99 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' שר הבריאות > לא פורסם , ( תקדין עליון 20 . 1452 ( 3 ) 99 בג"צ 240 / 98 עדאלה נ' השר לענייני דתות , פ"ד נב . 190-189 , 167 < 5 >

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help