sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:695

התושבים בשטח הכבוש , זכויות המנויות ברישא של ההוראה , בפרט בהתחשב בכך שנדרש קשר סיבתי בין נקיטת האמצעים לבין קיומו של מצב המלחמה ? נימוקו המרכזי של המשיב בעניין שאהין היה כי "התופעה של איחוד משפחות ... הפכה לשאלה סבוכה ובעייתית שפנים מדיניות ובטחוניות לה - של דרך להגירה אל תוך האזורים" . ספק רב אם יש בנימוק זה כדי להצדיק מדיניות הדוחה באופן אוטומטי את דו נ הבקשות לאיחוד משפחות על בסים נישואין לאזרחיות זרות , פרט לכמה בקשות יוצאות דופן בחריגותן . יתר על כן , כפי שציין בית המשפט בהקשר אחר , בטחון המדינה "איננו מילת קסם ועדיפותו אינה קמה בכל מקרה ובכל נסיבות שהן ואינה שווה בכל רמה של בטחון ושל פגיעה . 102 "בו זכות היסוד לנישואין הינה , כפי שיוברר בהמשך המאמר , אחד הביטויים הבסיסיים ביותר של הזכות לחיי משפחה ; מדובר בזכות להקים משפחה , להבדיל מזכויות נגזרות בעלות חשיבות פחותה , כגון זכותם של ילדים בגירים לקבל אישור שהייה על מנת לגור לצד הוריהם . האם לא היה ראוי , מתוך כיבוד זכות האדם הבסיסית לחיי משפחה , לבחון באופן ביקורתי את שיקול דעתן של הרשויות הממונות ואת סבירות מדיניותן , ולקבוע , למשל , כי כלל הברירה יהיה הפוך , קרי : דיון בכל בקשה לגופה ודחייה אוטומטית רק במקרים יוצאי דופן בחריגותם ? 101 שס , בע' 102 . 214 בג"צ 4541 / 94 מילר נ' שר הבטחון , פ"ד מט . 124 , 94 < 4 > 103 לעניין זכות זו והגבלתה ראו להלן פרק ג > 4 ב < למאמר ; כן ראו לעניין זה בג"צ 1689 / 94 הררי נ' שר הפנים , פ"ד נא ) 15 ( 1 > להלן : עניין הררי . ( 104 ישראל החלה לאחרונה להחיל מדיניות מפלה זו שבין יהודים לערבים אף בתחומי מדינת ישראל . ביום 31 . 7 . 03 התקבל בכנסת חוק האזרחות והכניסה לישראל ( הוראת שעה , < , 2003-ג"התשס שהוראותיו נקבעו כהוראת שעה לשנה אחת . סעיף 2 לחוק , שכותרתו " הגבלת אזרחות וישיבה , "בישראל קובע : "בתקופת תוקפו של חוק זה , על אף האמור בכל דין לרבות סעיף 7 לחוק האזרחות , שר הפנים לא יעניק לתושב אזור אזרחות לפי חוק האזרחות ולא ייתן לו רשיון לישיבה בישראל לפי חוק הכניסה לישראל , ומפקד האזור לא יתן לתושב כאמור היתר לשהייה בישראל לפי תחיקת הביטחון באזור " . לפי החוק החדש , לא יוכלו בני זוג של אזרחי ישראל לזכות באזרחות מכוח קשרי זוגיות על פי סעיף 7 לחוק האזרחות מקום שבו בן הזוג הזר הינו תושב יהודה , שומרון וחבל עזה . בעניין זה הגישה האגודה לזכויות האזרח עתירה לבית המשפט העליון : בג '' צ 7082 , 7052 / 03 האגודה לזכויות האזרח בישראל נ' שר הפנים ( העתירה תלויה ועומדת . ( בעתירה נטען כי הנמקתו של משרד הפנים , הנסמכת על "הסיכון הבטחוני" שבני הזוג הפלשתינים מהווים לכאורה , מחוסרת בסיס ראייתי , כי ההחלטה נובעת משיקולים זרים הכוללים שמירה על האיזון הדמוגרפי

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help