sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:694

אותן מדינות המכירות - בכפוף לסייגים של ביטחון המדינה , שלום הציבור ורווחת הציבור - בזכותם של בני משפחה לחיות בצוותא חדא בטריטוריה שיבחרו בה " . אם כן , למרות הרטוריקה המרשימה של בית המשפט העליון , זכות האדם הבסיסית לחיי משפחה - "זכות יסוד שקנה היחיד - כל י - 777 לנישואין ולהקמת משפחה" - מקבלת משמעות שונה בהקשרים שונים . כך , בעוד שליהודי אזרח ישראל עומדת זכות היסוד להתאחד עם זוגתו הזרה , ערבי תושב השטחים המוחזקים המבקש להתאחד עם זוגתו הזרה נתון לחסדי הממשל הצבאי , וזכותו נדחית מפני צרכים בטחוניים אלה ואחרים ; כך היה בשנת 1986 ( עניין שאהין ) וכך נותרו הדברים עד עצם היום הזה ( אמרות האגב בעניין סטמקה . ( אם כן , וככל שהדבר נוגע לשטחים המוחזקים , "טיב הזכות [ לחיי משפחה ] , "שונה כפי שמציין השופט חשין . עם זאת , הן בעניין סטמקה והן בעניין שאהין אין בית המשפט העליון מסביר מהו טיבה השונה של הזכות לחיי משפחה בשטחים המוחזקים , או ליתר דיוק ; האם , פרט למישור ההצהרתי , נתונה לתושבי השטחים המוחזקים זכות כלשהי לחיי משפחה . נדמה כי בית המשפט העליון לא ייחס משקל ראוי להוראות סעיף 27 רישא לאמנת ז'נווה הרביעית ולתקנה 46 לתקנות האג משנת , 1907 הקובעות מפורשות כי גם בעת לחימה יש לכבד את זכותם של תושבי האיזור הכבוש לחיי משפחה ( אף אם אין לפרש סעיפים אלה כמחייבים איחוד משפחות באופן שבו דרשו העותרים ;( גישה זו תמוהה לנוכח הנחת בית המשפט כי "ישראל מכבדת את הכללים ההומאניטאריים שבדיני המלחמה ואינה נתלית בשאלת התחולה של האמנה הרביעית" . בעניין שאהין הוסיף בית המשפט כי יש לקרוא את הזכות לחיי משפחה המנויה ברישא לסעיף 27 לאמנת ז'נווה הרביעית יחד עם הסייג שבסיפא לאותו סעיף , שלפיו : war . " 100 security in regard to protected persons as may be necessary as a result of the "However , the parties to the conflict may take such measures of control and נשאלת השאלה : היש בהוראת הסיפא כי ניתן לנקוט באמצעים אלה ואחרים כתוצאה ממצב המלחמה כדי להכשיר התעלמות של המדינה הכובשת מן הצורך לכבד את וכויות 98 עניין סטמקה , לעיל הערה , 10 בע' 99 . 787 עניין שאהין , לעיל הערה , 83 בע' 100 . 206 שם , בע' . 209

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help