sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:677

ביקורת , ונטען כי ההבדלים בין סוגי הזכויות אינם ברורים או חד משמעיים כלל ועיקר . אכן , ישנן זכויות פוליטיות בעלות מאפיינים המצויים בטור הימני ( כגון הפליה מתקנת ) וזכויות חברתיות בעלות מאפיינים המצויים בטור השמאלי ( דוגמת הזכות להתאגד והזכות לשבות ;( יתר על כן , ישנן זכויות בעלות מאפיינים משני הטורים גם יחד , ואופיין המדויק משתנה לפי ההקשר שבו הן נידונות ( כגון איסור הפליה ) . באשר לזכות לחיי משפחה , גם אם נתעלם מביקורת זו ונדבוק בהבחנה הקלסית בין זכויות חברתיות לבין זכויות אזרחיות , נמצא כי לא זו בלבד שהזכות לחיי משפחה מנויה הן באמנה בדבר זכויות חברתיות והן באמנה בדבר זכויות אזרחיות , אלא שלזכות , על היבטיה השונים , יש אופי מעורב : הן אזרחי 39 יש הטוענים כי בסופו של דבר , כל זכויות האדם מחייבות את המדינה לפעול באופן פוזיטיבי על מנת להבטיח כי לכל הפרטים תהיה יכולת ליהנות מהן באופן מלא . ראו : . and the Women ' s Convention " AA Am . U . L . Rev . ( 1995 ) 1123 . I 133 Sexual and Reproductive Health Under International Law : The Economic Covenant A . Hendriks "The Right to Health : Promotion and Protection of Women ' s Right to 40 ראו , למשל : . Cultural Rights : Will it Get its Day in Court ? " 28 Man . L . J . ( 2002 ) 321 , 334 G . McGregor "The International Covenant on Social , Economic , and 41 ראו סעיפים 17 ו 23 לאמנה בדבר זכויות אזרחיות וסעיף 10 לאמנה בדבר זכויות חברתיות . סעיף 10 לאמנה בדבר זכויות חברתיות קובע שיש להעניק "הגנה וסיוע רחבים ככל האפשר ; "למשפחה את המונח "הגנה" ( Protection ) מקובל לפרש כחובת המדינה למנוע התערבות של צדדים שלישיים במוסד המשפחה . לפי פירוש זה , הנוסח של סעיף 10 הינו צר ומתייחס רק להגנה על המשפחה במובן של מניעת התערבותם של פרטים מסוימים בזכותם של פרטים אחרים לחיי משפחה . ראו : . Craven , supra note 38 , at p . 109 אם כן , ניתן לפרש את הזכות לחיי משפחה שבאמנה בדבר זכויות חברתיות כזכות שהיא בעלת אופי שלילי בעיקרה . אולם יש לזכור שכמו יתר סעיפי האמנה , גם סעיף 10 כפוף לסעיף היישום הכללי , הוא סעיף , ( 1 ) 2 המטיל חובות חיוביות על המדינה . אומנם , סעיף 10 לאמנה אינו עושה שימוש במלה "זכות" ועל כן , לכאורה , אין סעיף ( 1 ) 2 חל לגביו . פירוש זה אינו סביר כלל ועיקר , וראוי לקרוא את סעיף ( 1 ) 2 כחל גם על סעיף 10 לאמנה הן לאור כוונתם של מנסחי האמנה לקבוע חובות משפטיות מחייבות והן מכיוון שאין זה ראוי לפרש את סעיף 10 באופן שונה מיתר סעיפי האמנה , שהרי סעיף < 1 ) 2 נועד לקבוע את חובת המדינות לגבי כל סעיפי האמנה . זאת ועוד , הוועדה הכלכלית החברתית , בהנחיותיה לגבי הגשת דו '' חות , נקטה מפורשות במונח "הזכויות" בהתייחסה לסעיף 10 לאמנה . ראו : parties obligations ( Art . 2 , para . 1 of the Covenant ) ( Fifth session , 1990 ) , Economic . Social and Cultural Rights , General Comment 3 , The nature of States Committee on

רמות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help